۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

گلمکانی:

هشت درصد اعتبارات وزارت بهداشت و درمان به بیماران خاص اختصاص یافت

هشت درصد اعتبارات وزارت بهداشت و درمان به بیماران خاص اختصاص یافت

رامسر – خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه هزینه‌های درمانی بخشی از انتظارات بیماران تالاسمی است که وزارت درمان تلاش دارد به آن بپردازد، گفت: حدود هشت درصد اعتبارات حوزه وزارت بهداشت و درمان به بیماران خاص اختصاص داده شده‌است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم گلمکانی ظهر چهارشنبه در دومین همایش ملی تالاسمی فرصت‌ها و چالش‌ها در هتل رامسر، اظهار داشت: بالغ بر 130 هزار بیمار خاص وجود دارد که هزینه‌های بسیاری را بخود اختصاص داده‌اند اما صرفا هزینه‌های درمانی مشکل این بیماران نیست فقط 50 درصد خدمات برای آنها اجرایی شده است و بخش زیادی از ان باقی مانده است.

وی یکی از رسالت‌های دولت تدبیر و امید را توجه به بخش سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور با نگاه ویژه به بیماران خاص بسته‌های حمایتی برای بیماران صعب العلاج تدوین کرد که در مجموعه بسته های تحول سلامت باقی مانده است تا زمانی که قابلیت اجرا پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه سیاست گذاران عرصه سلامت بدلیل هزینه‌های بالا و ایجاد تبعات اجتماعی به نوعی به این مقوله توجه دارند، اذعان داشت:  تاسیس بنیاد بیماری های خاص توسط هاشمی رفسنجانی نشان از توجه ویژه به بیماری خاص است و اگر کمبودهایی وجود دارد بدلیل عدم توانمندی بیش از از این است.

گلمکانی با اشاره به شکل گیری انجمن‌ها و سازمان های مردم نهاد افزود: این انجمن‌ها و اینجوها به حوزه اجتماعی پرداختند چرا که رسالت حوزه علمی بر عهده دانشگاههاست و با وجود اینها و نگاه سیاسیون و سیاست مداران هنوز نتوانستیم آنطور که شایسته بیماران خاص است، به آنها بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماران تالاسمی با اقدامات خوب مسئولین می توانند سالهای طولانی به زندگی خود ادامه دهند.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری اینگونه همایش‌ها برای رسیدن بیمار تالاسمی به کیفیت بهینه و عالی است، تصریح کرد: دولت وقت بسیاری برای بخش سلامت بویژه بیماران خاص و تالاسمی گذاشته که امیدواریم با اجرای بسته خدمات حوزه نظارتی توسعه پیدا کند.

گلمکانی یکی دیگر از دغدغه‌های این بیماران را اشتغال آنها عنوان کرد و افزود: باید نگاه اجتماعی را به بیماران و بیماران تالاسمی بخود را تغییر داد که این امر با کمک رسانه‌ها و مجریان فرهنگی باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی تصریح کرد: مشاوره‌ها و روان شناسی در بسته های سلامت بیماران تالاسمی می تواند کمک بسیاری به آنها کند.

کد خبر 2389666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha