مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از فروش ۲۴ میلیارد تومانی بازارچه‌های صنایع دستی در نوروز ۹۴ خبر داد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته رشدی برابر با ۲۶/۴ درصد داشته است.

پویا محمودیان، مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر از فروش ۲۴ میلیارد تومانی بازارچه‌های صنایع دستی در نوروز ۹۴ خبر داد و افزود: تعداد محل‌هایی که امسال در آن، بازارچه‌های صنایع دستی برگزار شده نیز نسبت به سال پیش ۱۴/۷ درصد افزایش داشته؛ بیشترین تعداد بازارچه‌ها به ترتیب در استان‌های گیلان و اصفهان و فارس و بالاترین آمار فروش متعلق به کرمان، مازندران، فارس، گیلان و استان یزد بوده است.

او به رشد قابل توجه تعداد بازدیدکنندگان اشاره و بیان کرد: کسانی که نوروز ۹۴ از بازارچه‌های صنایع دستی بازدید کرده‌اند به نسبت سال گذشته از رشد ۶۶/۷ درصدی برخوردار بوده‌اند. همچنین در بین استان‌ها، لرستان، صدرنشین رشد از منظر میزان فروش است.

محمودیان در پاسخ به این‌که از ۲۴ میلیارد تومان، فروش بازارچه‌ها چه سهمی به ترشک و لواشک و آش دوغ اختصاص دارد گفت: این میزان فروش تنها متعلق به فروش صنایع دستی و بازارچه‌هایی است که از سوی سازمان میراث فرهنگی و مدیریت‌های استانی سازمان برگزار شده است و هیچ ربطی به سوغات و اقلام دیگر ندارد.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در ادامه بیان کرد: سوغات هم بخشی از کالاهای قابل عرضه در استان‌های مختلف است اما ما از معاونت‌های صنایع دستی در استان‌های مختلف خواسته‌ایم تا سوغات را از فراورده‌های دستی جدا کنند. همچنین همزمان با نوروز، سازمان‌های دیگر چون شهرداری هم بازارچه برپا می‌کنند اما آماری که ما اعلام می‌کنیم تنها از ان بازارچه‌هایی است که به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شده است.