۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۲۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

تشکیل بازارچه‌های صنایع دستی ضروری است/ دردهای مشترک تولیدکنندگان

تشکیل بازارچه‌های صنایع دستی ضروری است/ دردهای مشترک تولیدکنندگان

یک هنرمند فعال در رشته نمدمالی حمایت از تولید را مهم‌ترین انتظار خود از معاونت صنایع دستی دانست و افزود: جز این، شکل‌گیری بازارچه‌های صنایع دستی هم ضروری است تا جلوی دلالی‌ها گرفته شود.

شاهرخ پوری، هنرمند فعال در زمینه نمدمالی، در گفتگو با خبرنگار مهر، حمایت از تولید را مهم‌ترین انتظار خود از معاونت صنایع دستی دانست و افزود: در سال‌های اخیر، معاونت صنایع دستی برگزاری نمایشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده؛ انتظار ما هنرمندان این است گه اگر ۱۰۰ غرفه در نمایشگاهی برپاست، ۳۰ درصد آن به طور رایگان در اختیار کسانی قرار گیرد که مجوز تولید دارند. اصلا حمایت از تولید به این معنی هم هست. یعنی با واگذاری غرفه‌های رایگان، می‌توان از هنرمندان حمایت کرد.

وی در پاسخ به این‌که بعضی فروشنده‌های صنایع دستی معتقدند اگر نمایشگاه‌ها در اختیار فروشنده‌ها قرار بگیرد، فرآورده‌های دستی از تنوع بیشتری برخوردارند چون فروشنده‌ها با تعداد زیادی از تولیدکننتدگان در ارتباط هستند گفت: ما تولیدکنندگان که زبان و حال هم را بهتر درک می‌کنیم و دردهامان مشترک است و اعتماد بیشتری به یکدیگر داریم.

پوری ادامه داد: برای مثال برای نمایشگاهی که همزمان با نوروز در نوشهر برگزار شد، خود من ۱۵ میلیون تومان از دوستان فعالم در زمینه صنایع دستی، کار امانی گرفتم.

شاهرخ پوری

دغدغه بیشتری نسبت به فروشندگان صنایع دستی داریم

پوری در ادامه بیان کرد: ما تولیدکننده‌ها دغدغه بیشتری نسبت به فروشندگان صنایع دستی داریم. فروشندگان اتحادیه و صنف خاص خود را دارند و قدرتمند هستند و معاونت صنایع دستی باید از تولیدکننده‌ها حمایت کند البته این به معنای عدم واگذاری غرفه‌ها به فروشندگان نیست اما غرفه‌هایی که در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد باید رایگان باشد.

این هنرمند رشته نمدمالی به ضرورت شکل‌گیری بازارچه‌های صنایع دستی اشاره و بیان می‌کند: باید چنین بازارچه‌هایی راه بیفتد تا جلوی دلالی‌‌های بزرگ گرفته شود. ضمن این‌که لازم است فضایی وجود داشته باشد تا هنرمندان در آن به ارائه کارهای خود بپردازند و ناچار نباشند در نمایشگاه‌های پولی شرکت کنند.

کد خبر 2526231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha