۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶

پیشنهاد رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

نمایشگاه صنایع‌دستی به صورت فصلی برگزار شود

نمایشگاه صنایع‌دستی به صورت فصلی برگزار شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به استقبال مردم و علاقه مندان از این نمایشگاه، سازمان میراث فرهنگی می تواند اقدام به برگزاری فصلی چنین نمایشگاه‌هایی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله افخمی معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از بیست و پنجمین نمایشگاه ملی و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران بازدید کرد.

ولی ا ... افخمی در حاشیه این بازدید در خصوص کیفیت محصولات صنایع دستی ایران گفت: کالاهای صنایع دستی کشورمان در مقایسه با محصولات دستی بسیاری از کشورها، دارای کیفیت و ارزش بسیار بالایی است.

افخمی با اشاره به اینکه امکان حضور کالاهای صنایع دستی در بازار فروش باید مورد بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: بررسی این موضوع که کالاهای صنایع دستی چه میزان برای تولیدکنندگان آن صرفه اقتصادی دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، تولید انبوه کالاهای صنایع دستی باصرفه اقتصادی و چگونگی گسترش این تولیدات را از دیگر موارد بااهمیت در این حوزه دانست و افزود: به نظر میرسد هنرهای سنتی و صنایع دستی که صرفه اقتصادی خوبی ندارند دچار اضمحلال می شوند، ما باید در این رابطه اقدامات موثری انجام دهیم و با استفاده از روشهای نو و ابداع کالاهای صنایع دستی موردپسند مشتری، از فراموشی و نابودی این هنرها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: از سازمان میراث فرهنگی تقاضا دارم که با حمایت بیشتر از این هنرمندان و صنعتگران زمینه منفعت اقتصادی این قشر را فراهم کند.

افخمی یادآور شد: تسهیل صادرات کالاهای صنایع دستی، ایجاد شرایط امکان حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی و در دسترس قرار دادن مواد اولیه مرغوب برای تولید بیشتر از مواردی است که باعث میشود هنرمندان و صنعتگران به سود اقتصادی بیشتری دست پیدا کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به استقبالی که مردم از این نمایشگاه داشته اند، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میتواند به صورت فصلی اقدام به برپایی چنین نمایشگاه‌هایی کند تا چرخه اقتصادی صنایع دستی فعال شود.

کد خبر 2780131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha