قم - جشنواره ورزشی بازی‌های بومی محلی بانوان و مراسم تجلیل از برترین‌های این جشنواره ورزشی با حضور ورزشکاران تمام بخش‌ها در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره بازی‌های بومی محلی بانوان استان قم به همت و تلاش هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری قم شامگاه سه‌شنبه با حضور ۹۰ ورزشکار از تمامی بخش‌های استان برگزار شد.

این جشنواره به همت هیئت روستایی عشایری و به میزبانی بخش خلجستان در سه رشته ورزشی شامل طناب‌کشی، والیبال و هفت‌سنگ به انجام رسید و نفرات برتر آن مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی‌محلی استان قم در حاشیه این مراسم در گفتگو با مهر گفت: در رقابت‌های رشته والیبال، تیم جعفریه به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های بانوان بخش مرکزی و خلجستان به ترتیب توانستند عناوین دوم و سوم را از آن خود کنند.

جلال سعادتمند اظهار داشت: در مسابقات رشته طناب‌کشی تیم سلفچگان موفق به کسب مقام اول شد و تیم کهک عنوان دومی را به‌دست آورد و جایگاه سومی به تیم بخش مرکزی رسید و بخش خلجستان توانست در رقابت‌های هفت سنگ به مقام نخست برسد و تیم کهک دوم شد و تیم بخش جعفریه به مقام سومی این دوره از رقابت‌ها رسید.

مراسم پایانی و اهدای جوایز تیم‌های برتر این جشنواره با حضور روح‌الله رمضانی معاون توسعه و امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان، اسماعیل زند رئیس اداره ورزش روستایی و دوعلی مسئول ورزش بخش خلجستان به انجام رسید.

در مسابقات طناب‌کشی مردان نیز که  به میزبانی ورزشگاه ۶۰۰ نفري شهید رضاییان قم برگزار شد که پس ازانجام ۶ مسابقه متوالی در نهایت تیم بخش مرکزی به مقام اول، بخش خلجستان مقام دوم وبخش سلفچگان به مقام سوم دست پیداکردند.