مدیر پروژه تولید بازی رایانه‌ای سیاوش از راه‌اندازی سرویس «گیم آپ» و شبکه توزیع دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای به دست بخش خصوصی خبر داد.

حسن مهدی اصل، در گفتگو با خبرنگار مهر از شکل‌گیری سرویس «گیم آپ» و شبکه توزیع دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای به دست بخش خصوصی خبر داد و گفت: رشد صنعت در شرایطی اتفاق می افتد که محصول با کیفیت، در یک زمان مناسب تولید شود و  به بهترین روش در اختیار مصرف کننده قرار گیرد، تا زنجیره تولید و مصرف کامل شود. البته با توجه به بیمار بودن شبکه پخش فیزیکی که متاسفانه توسط دلال ها مدیریت و کنترل می شود، نمی توان به رشد و شکوفایی بازی‌های ایرانی امیدوار بود.

این بازی‌ساز رایانه‌ای در ادامه به روند جهانی دیجیتالی شدن محصولات اشاره و بیان کرد: امروز تولید و تکثیر محصولات به صورت فیزیکی کاهش پیدا کرده تا با این کار، هم هزینه تکثیر و بسته بندی حذف شود و محصول با قیمت کمتری در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد هم کاربران از امکانات بی شمار پخش دیجیتال و محصولاتی که این‌گونه ارائه می‌شود. چون مسابقات، بازی های شبکه‌ای و رقابت بین کاربران، قفل های امنیتی، نرم افزارها و سرویس های مکمل موبایل در سیستم عامل های مختلف و دیگر امکانات فضاهای مجازی بهره ببرند و متوجه تفاوت زیادی که بین محصولات دیجیتالی و فیزیکی وجود دارد بشوند.

به گفته مهدی اصل ار آنجا که نبود این سرویس و فروشگاه دیجیتال در رشد و بلوغ صنعت بازی‌های رایانه‌ای تاثیر می‌گذارد، چند شرکت بازی سازی با همفکری و به اشتراک گذاشتن تجربیات مختلف فنی، بازاری و بین المللی، دست در دست هم گذاشته و سرویس «گیم‌آپ» را راه اندازی کرده‌اند تا با همکاری تولیدکنندگان، حلقه گم شده تولید و مصرف بازی های رایانه‌ ای را کامل کنند و همچنین زمینه فنی و پشتیبانی و تبلیغاتی در راستای تولید محصولات بهتر، جذاب تر و با ریسک کمتر را برای تولید کنندگان فراهم آورند. همچنین با ایجاد بستر فنی مناسب امکان تولید محصولات جذاب تری را برای مصرف کنندگان با قیمت مناسب فراهم آورند.

 مدیر پروژه تولید بازی رایانه ای سیاوش گفت:  گیم آپ ارایه دهنده سرویس فروش بازی‌های ایرانی و گیم سنتر بازی های مختلف است که کاربران می توانند پروفایل شخصی خود را به شبکه های مختلف اجتماعی و بازی متصل کنند و امتیازات، افتخارات و دستاوردهای خود در داخل بازی های فردی و شبکه ای را با بازیکنان دیگربه اشتراک بگذارند. از این‌رو گیم آپ، تنها به یک فروشگاه خلاصه نمی‌شود بلکه این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با نصب یک اپلیکیشن روی موبایل و کامپیوتر خود، امکان بازی و رقابت دسته جمعی داشته باشند و در مورد محصولات جدید با تخفیف های ویژه مناسبتی و رویدادهای جدید حوزه بازی با خبر شوند و از اتفاقات مهم مانند رکورد زنی، کسب افتخار و یا پیروزی دوستان خود در رقابت خاصی را به سرعت مطلع شوند.

مهدی اصل در ادامه با اشاره به ویژگی‌ها و امکانات دیگر گیم آپ گفت:با توجه به هزینه بر بودن دانلود محصولات از اینترنت در ایران، طرحی در گیم آپ پیاده سازی شده تا کاربران بتوانند بازی‌هایی که قبلا دانلود کرده اند را به راحتی به دوستان خود به صورت دستی انتقال دهند و از دانلود مجدد و هزینه اضافه جلوگیری کنند و کاربر جدید تنها کافی است محصول کپی شده را در سیستم فعال سازی کند.

این بازی‌ساز به مشکلات پخش فیزیکی بازی‌های رایانه ای اشاره و بیان کرد: تا به امروز دیگران تصمیم می‌گرفتند که بازی‌سازان چه کنند و شرایط بد امروز، نتیجه تصمیم گیری دلالانی بوده، که جز کسب سودهای باد آورده از محل فروش بازی‌های خارجی، تخصص دیگری نداشتند و انتشار بازی‌های خارجی هیچ هزینه‌ای جز دانلود ندارد. همه این عوامل باعث شد تا چند شرکت بازی‌سازی، بدون حمایت‌ای دولتی به فکر راه‌اندازی یک شبکه توزیع دیجیتال بیفتند و در ماه های آینده پس از طی دوران آزمایشی، نسخه اصلی سرویس گیم آپ رونمایی خواهد شد.