۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷

طراح بازی با مهر مطرح کرد/

«حفاری بی‌نهایت»در دنیای بازی‌/ حضورمان در بازار داخل آزمایشی است

«حفاری بی‌نهایت»در دنیای بازی‌/ حضورمان در بازار داخل آزمایشی است

سازنده بازی«حفاری بی‌نهایت» در پاسخ به این‌که آیا همه مراحل بازی رایگان است گفت: در نسخه‌های بعدی، تبلیغاتی به بازی اضافه شده که اگر کاربر آنها را ببیند، رکورد بیشتری ثبت خواهد کرد.

حسن مهدی اصل، مدیر پروژه بازی رایانه‌ای «حفاری بی‌نهایت» در گفتگو با خبرنگار مهر از دانلود رایگان این بازی خبر داد و افزود: مراحل ساخت این بازی، روزهای آخر اسفند به پایان رسید. «حفاری بی‌نهایت»، نخستین تجربه ما در زمینه تولید بازی‌های اندروید بود به همین‌خاطر تصمیم گرفتیم تا ان را به‌طور رایگان در اختیار مخاطبان خود بگذاریم تا هم به آنها عیدی داده باشیم و هم مردم را سرگرم کرده باشیم.

به گفته مدیر شرکت سورنا، ورود به بازار بازی‌های موبایل، بسیار خطرناک است چون هرکس می‌تواند یک بازی موبایلی بسازد بدون آن‌ که به کیفیت آن توجه کند اما ما در تولید و ساخت «حفاری بی‌نهایت» به کیفیت بازی توجه کردیم و هدف ما این بود که کاربران دوستان خود را هم به بازی دعوت کنند و رکورد بیشتری نسبت به دوستان خود داشته باشند.

بازار ایران برای ما، جنبه آزمون و خطا دارد

مهدی‌اصل به این‌که در زمینه بازی‌های اندرویدی، هنوز مرحله آزمون و خطا را پشت سر می‌گذارد گفت: ما برای ساخت بازی «حفاری بی‌نهایت»، بیش از ۱۰ میلیون تومان هزینه کردیم و آن را به رایگان در اختیار کاربران گذاشتیم. پس حالا که قرار نیست از این بازی پولی به دست آوریم و کسب درآمد کنیم، حداقل می‌توانیم، آن را محکی برای شناخت نقاط ضعف و قوت خود بدانیم. به عبارتی بازار ایران برای ما، جنبه آزمایشی داشته تا میزان استقبال مخاطبان از این بازی را پیش‌بینی و در نهایت «حفاری بی‌نهایت» را برای آیفون و گوگل پلی آماده کنیم.

سازنده بازی «سیاوش» در پاسخ به این‌که آیا همه مراحل بازی رایگان است یا ابتدا مخاطب علاقه‌مند می‌شود و برای ورود به مراحل بعدی باید هزینه پرداخت کند گفت: این بازی مرحله به مرحله نیست. تنها در نسخه‌های بعدی، تبلیغاتی به بازی اضافه شده که دیدنشان اجباری نیست اما اگر کاربر حوصله کند و تبلیغ‌ها را ببیند، به اندازه ۱۵ ثانیه برای هر تبلیغ زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و طبیعتا رکورد بیشتری می‌زند.

ناشران به سود بیشتر خود فکر می‌کنند

مهدی اصل با گلایه از ناشران بازی‌های رایانه‌ای گفت: ناشران به سود بیشتر خود توجه می‌کنند و به هرچه درآمدزا نباشد، اهمیت نمی‌دهند. آنها محصولاتی را معرفی و تبلیغ می‌کنند که پولی باشد. بازیث‌های خارجی را دانلود می‌کنند و می‌فروشند و به اخلاق و مسایل اخلاقی بی‌توجه هستند. کافی است «کافه بازار» را ببینید. محصولات خارجی را تبلیغ کرده اما از تبلیغ کارهایی چون «حفاری بی‌نهایت» که یک تولید داخلی است، خبری نیست.

مدیر شرکت سورنا در ادامه به ضرورت حمایت ناشران از بازی‌های داخلی، اشاره و بیان کرد: ناشران و سایت‌هایی چون کافه بازار باید از بازی‌های داخلی که به زبان فارسی و هماهنگ با فرهنگ و هویت ما هستند پشتیبانی کنند. وگرنه بازار بازی‌های داخلی به بدترین شکل ممکن شکست می‌خورد آن هم در شرایطی که امکان رقابت با بازی‌های خارجی وجود ندارد.

مهدی اصل با اشاره به این‌که دانلود بازی «حفاری بی‌نهایت»، ۱۵ هزار بوده گفت: تصور من این بود که این بازی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار بار دانلود شود. اما شاید زمان انتشار آن، وقت مناسبی نبوده و امید می‌رود با تبلیغ مناسب، این بازی بیشتر و بهتر دیده شود.

روی سنگ‌ها بایستید تا از میان برداشته شوند

بازی «حفاری بی‌نهایت»، یک بازی هیجان انگیز با فضای فانتزی است و کاربران در این بازی در نقش کاراکتر اصلی بازی باید روی سنگ‌های مختلف که روبه‌روی آنها ظاهر می‌شوند، صفحه را لمس کنند تا این سنگ‌ها از میان برداشته شوند. با توجه به محدودیت زمانی کاربران باید سرعت عمل بالایی داشته باشید تا بیشتر حفاری کنند و به پیش بروند، دقت و سرعت عمل در تصمیم گیری دو معیار اصلی در این بازی محسوب می‌شوند. هدف بازی کسب رکورد بالاتر و حفاری بیشتر و کندن سنگ‌های مختلف است.

کاربران اگر با اکانت گوگل خود وارد بازی شوند می توانند کلیه افتخارات و امتیازهای خود را در بخش «افتخارات» و «مدال‌ها» مشاهده می‌کنند و  می‌توانند با دوستان خود و تمام کسانی که این بازی را انجام داده‌اند، رقابت کنند و اگر دوستان زیادی در اکانت گوگل خود دارند، متوجه خواهند شد که رقابت با آنها در این بازی لذت بخش خواهد بود. پس پیشنهاد می کنیم که با اکانت گوگل خود وارد بازی شوند تا قابلیت جدید بازی برای آنها نمایان شود.

بر اساس این گزارش تیم سازنده بازی اعلام کرد: در به روز رسانی‌های آینده کاراکتر های جدید، مراحل جدید و بخش های مختلف دیگر به بازی اضافه خواهند شد. 

علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازنده بازی مراجعه کنند.

کد خبر 2535887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha