معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، درباره خطر خشکیدگی ۷۰ هزار هکتار نهال کاشته شده به علت تامین نشدن اعتبار مراقبت و آبیاری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی کیاکجوری اظهارداشت: سال گذشته در راستای توسعه جنگل‌ها و بیابان‌زدایی، طرح نهال کاری در ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شد اما امسال اعتباری برای مراقبت و آبیاری آنها تخصیص داده نشده است.

وی افزود: با توجه به  بروز خشکسالی‌ و کمبود اعتبارات طرح‌های صیانت از جنگل‌ها؛ امکان خشک شدن و تخریب بخش زیادی از نهال کاری‌ها وجود دارد.

کیاجوری با اشاره به اینکه بیشترین نهال کاری‌ها در سال گذشته انجام شده است، یادآور شد: استان های ایلام، کرمانشاه، ‌ بوشهر، مازندران و گلستان در بخش توسعه نهال‌کاری حجم وسیعی را به خود اختصاص داده‌اند که با توجه به مشکلات تامین اعتبار، کیفیت کار ضعیف بوده است.

این مقام مسئول افزود: در صورتی که اعتباری برای مراقبت از ۷۰ هزار هکتار نهال کاری در نظر گرفته نشود، زحمات سال‌های گذشته خشکسالی هدر می‌رود و این نهال کاری‌ها در معرض خشکیدگی قرار می گیرد.

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به موفقیت طرح‌های نهال کاری در شمال تهران و دامنه جنوبی البرز خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تخصیص ۸ میلیارد تومان برای دامنه‌های جنوبی البرز؛ مراقبت و آبیاری این طرح‌ها با موفقیت انجام شد اما در دیگر مناطق با مشکل کمبود اعتبارات مواجه هستیم.