بجنورد - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۴۱میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی از سوی دفتر مقام معظم رهبری اختصاص یافت که این میزان بیش از تعهدات امسال است.

مجید پورعیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به میانگین کشوری عقب ماندگی تاریخی دارد و یکی از دلایل این عقب ماندگی‌ها، نبود توجه جدی مسئولین کشوری به این استان بوده است.

وی افزود: در چند سال اخیر با افزایش اعتبارات، به ویژه اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به این استان، کمک شایان و قابل توجهی به رفع بخشی از عقب ماندگی‌ها شده است.

پورعیسی گفت: از زمان سفر رهبری به استان تاکنون ۷۶۰میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای طرح های عمرانی خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته از سوی دفتر رهبری به استان ۱۵درصد بیشتر از برنامه است، افزود: امسال هم از سوی دفتر رهبری۱۴۱میلیارد تومان اعتبار به خراسان شمالی تخصیص یافته است.

پورعیسی همچنین از تصویب کلیات سند آمایش استان تا پایان سالجاری در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد و اظهار کرد: در این سند بخش عمده ای از راهبردهای توسعه‌ای استان در حوزه های مختلف تعیین شده است.

وی گفت: سند آمایش استان مبنای اصلی فعالیت‌های دستگاههای اجرایی براساس برنامه ششم توسعه است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: پس از تصویب این سند در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور کتابچه آن به منظور ایجاد مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی چاپ خواهد شد.

وی همچنین افزود: در حوزه سیاست های پولی و مالی نیز بانک‌ها مقاومت بیشتری دارند و دولت نیز خیلی به بانک‌ها در این زمینه توجه چندانی ندارد.

پورعیسی افزود: عامل تامین نظام سرمایه ای بحث اوراق مشارکت اولیه و ثانویه است؛ این در حالی است که خراسان شمالی در بسیاری از موارد بانک محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، ۹۱۷ هزار نفری جمعیت دارد.