۲۲ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۰۸

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی:

پروژه‌های سفر رهبری در خراسان شمالی ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

پروژه‌های سفر رهبری در خراسان شمالی ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

بجنورد- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: به طور متوسط پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به این استان اکنون ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید پورعیسی شنبه شب در جمع مدیران خراسان شمالی که به منظور بررسی روند اجرای پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به این استان برگزار شد، اظهار کرد: در سفر رهبری به خراسان شمالی در مهر ماه سال ۹۱ در مجموع ۵۷۱ پروژه به صورت مستقیم به استان ابلاغ شد که برای اجرای این طرح ها تاکنون بیش از ۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه کل تعهدات استان در سفر رهبری به استان، ۱۴۷ میلیارد تومان بود که ۹۶ میلیارد تومان از این رقم با ردیف دفتر رهبری، مشترک است، اضافه کرد: از محل اعتبارات ردیف سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در سال های ۹۱ تا ۹۳ مبلغ ۵۵۳ میلیارد تومان بابت اجرای ۵۷۱ پروژه مستقیماً به استان ابلاغ شده است.

معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: به طور میانگین مجموع پروژه های مصوب این سفر اکنون حدود ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بنا به اعلام نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب، خراسان شمالی در اجرای مصوبات سفر معظم له نسبت به سایر استان های کشور پیش رو بوده است.

پورعیسی افزود: اولویت های سرمایه گذاری در خراسان شمالی از ردیف سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی شامل فصول عمران شهری، روستایی و عشایر با ۲۵.۴ درصد، منابع آب با ۱۸.۴، آموزش با ۱۶.۹ و حمل و نقل با ۱۰.۸ درصد بوده و مابقی اولویت ها با ۲۸.۵ درصد مربوط به سایر فصول هستند.

وی با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات طرح های مصوب سفر رهبری نیز اظهار کرد: در حالی که دفتر مقام معظم رهبری ۱۰۰ درصد تعهدات خود را از سفر به استان پرداخت کرده، وزارت خانه ها کمتر از ۱۰ درصد تعهدات مالی خود در این سفر را اجرا کرده اند و استان نیز تقریبا در همین حدود به تعهدات خود در زمینه تأمین اعتبار طرح ها عمل کرده است.

پورعیسی تصریح کرد: به دلیل تأخیر وزارت خانه ها و استان در تخصیص اعتبارات مصوب برای اجرای پروژه های سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، این طرح ها با دو سال تأخیر از زمان تعیین شده و در سال ۹۶ به بهره برداری خواهند رسید.

 

کد خبر 2914038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha