بجنورد - رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد از واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری «ال.اس.دی» در این شهرستان از بهمن ماه امسال خبرداد.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:  بیماری LSD یک بیماری ویروسی اختصاصی دام سنگین (گاو و گوساله) است که می‌تواند خسارات فراوانی به صنعت دامپروری وارد کند.

وی اظهار داشت: این بیماری که سال گذشته و برای اولین بار در کشور شناسایی شد، به عنوان یک مشکل و یک بیماری جدید دامی در کشور مطرح است.

به گفته رحیمی، این بیماری به وسیله یک نوع پشه منتقل می‌شود و علاوه بر واکسیناسیون و کنترل جمعیت پشه‌ها، سم پاشی اماکن دامی می‌تواند یکی از راه‌های پیشگیری این بیماری باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد تصریح کرد: با توجه به بروز این بیماری در بعضی از روستاهای شهرستان بجنورد، مایه کوبی دام‌های سنگین علیه این بیماری هم زمان با سایر شهرستان‌های استان و کشور، نیمه اول بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.

رحیمی از روستاییان و دامداران شهرستان خواست تا در اجرای هرچه بهتر این طرح فراگیر، موارد مرتبط با بیماری‌های دامی و بهداشت فرآورده‌های خام دامی را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ پیگیری کنند.

وی افزود: خوشبختانه نتیجه واکسناسیون طی سال گذشته و امسال علیه این بیماری رضایت بخش بوده و پیش بینی می‌شود با اجرای واکسیناسیون فراگیر دام‌ها در بهمن ماه جاری، مشکلی در خصوص خسارات احتمالی ناشی از این بیماری در سال ۹۵ وجود نداشته باشد.