۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۷:۵۰

طرح نوروزی دامپزشکی از نیمه اسفند در بجنورد اجرا می شود

طرح نوروزی دامپزشکی از نیمه اسفند در بجنورد اجرا می شود

بجنورد- رییس شبکه دامپزشکی بجنورد از اجرای طرح نوروزی این شبکه به منظور نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های دامی خام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیمی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد همزمان با نزدیک شدن به نوروز ۹۴ همانند سالیان گذشته طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، حمل، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی را به اجرا می گذارد.

وی عنوان کرد: در این طرح که همزمان با سراسر استان و کشور از پانزدهم ماه جاری به مدت یک ماه اجرایی می شود، اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی از ساعت هشت الی ۲۰ به تمام مراکز تهیه، تولید، ذخیره و فروش فرآورده های خام دامی از قبیل کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها، مراکز فروش گوشت قرمز و سفید و سایر عرضه کنندگان اقلام پروتئینی، همچنین کبابی و رستوران های درون شهری و بین راهی، مراجعه و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

رحیمی با افزودن این که در این طرح، برگزاری گشت های مشترک با بازرسان شبکه بهداشت و درمان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی هم پیش بینی شده است، گفت: دو اکیپ ثابت و شش  اکیپ سیار بازرسی و نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی بجنورد هر روز علاوه بر مراکز یادشده، بر بازارهای محلی و نوروزی هم نظارت خواهند داشت تا از بروز تخلف بهداشتی در این بخش به ویژه عرضه فرآورده های خام دامی توسط فروشندگان دوره گرد و فاقد صلاحیت ممانعت به عمل آورند.

وی همچنین با اشاره به فعال بودن سامانه چهار رقمی ارتباط مردمی دامپزشکی اضافه کرد: عموم شهروندان و مسافران می توانند در هر ساعت شبانه روز در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی یا موارد مشکوک در بخش فرآورده های خام دامی، موضوع را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اطلاع دهند و شکایت یا پیشنهاد خود را مطرح کنند.

رحیمی یادآور شد: بازرسان واحد نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی بجنورد امسال تاکنون با انجام ۱۹ هزار فقره بازدید از مراکز تولید، توزیع، حمل و عرضه فراورده های خام و نهاده های دامی این شهرستان در مجموع ۲۹۶ تن فرآورده غیربهداشتی را ضبط کردند که پس از انجام آزمایش های تخصصی، ۱۱ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم از فرآورده های یادشده معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و برای ۲۸۴ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم هم پس از انجام آزمایشهای تخصصی، دستور مصرف مشروط در مراکز صنعتی عمده صادر شد.

وی اضافه کرد: امسال ۳۶ نفر از متخلفان هم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شبکه دامپزشکی بجنورد، در حال حاضر ۵۷۲ مرکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان تحت نظارت های مستمر دامپزشکی قرار دارند.

کد خبر 2511986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha