۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت/

نظارت دامپزشکی بجنورد بر ذبح ۳۷ هزار رأس دام در کشتارگاه صنعتی

نظارت دامپزشکی بجنورد بر ذبح ۳۷ هزار رأس دام در کشتارگاه صنعتی

بجنورد- رییس شبکه دامپزشکی بجنورد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بازرسان این شبکه بر ذبح بیش از ۳۷ هزار راس دام در کشتارگاه صنعتی بجنورد نظارت کرده اند.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بازرسان دامپزشکی مستقر در کشتارگاه صنعتی دام بجنورد در بهمن ماه امسال بر کشتار ۳ هزار و ۵۵۹ رأس انواع دام سبک و سنگین نظارت کردند تا آمار کلی ذبح دام در این کشتارگاه از ابتدای سال جاری به حدود ۳۷ هزار رأس برسد.

وی اضافه کرد: ماه گذشته ۳ هزار و ۲۷۵ رأس گوسفند و بز و ۲۸۴ رأس گاو و گوساله با نظارت بهداشتی و شرعی بازرسان و ناظر این شبکه در تنها کشتارگاه صنعتی دام خراسان شمالی ذبح شد تا آمار دام کشتارشده از ابتدای سال تاکنون به ۳۶ هزار و ۷۶۳ رأس برسد.

رحیمی وزن گوشت استحصالی از دام های ذبح شده طی بهمن امسال در این کشتارگاه را نیز بیش از ۱۱۷ تن عنوان کرد  و افزود: با احتساب این آمار، از ابتدای سال جاری در مجموع بیش از هزار و ۲۷۱ تن گوشت از کشتارگاه بجنورد به بازارهای مصرف، عرضه شده است.

رحیمی اظهار داشت: در ۱۱ ماه گذشته همچنین قریب ۱۰ تن گوشت، آلایش و لاشه حذفی و غیرقابل مصرف نیز با نظارت بازرسان این شبکه در کشتارگاه صنعتی بجنورد، ضبط و به طریقه بهداشتی معدوم شده است.

کد خبر 2508680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha