۱۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷

در نخستين ماه فعاليت تنها اورژانس دامپزشکی کشور/

۱۰ هزار راس دام در خراسان شمالی واكسينه شدند

۱۰ هزار راس دام در خراسان شمالی واكسينه شدند

بجنورد- رييس شبكه دامپزشكی بجنورد گفت: در نخستين ماه فعالیت تنها اورژانس دامپزشکی کشور در خراسان شمالی بيش از ۱۰ هزار راس دام به صورت اورژانسی واكسينه شدند.

رضا رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد در یک ماه سپری شده از راه اندازی نخستین اورژانس دامپزشکی کشور در خراسان شمالی ۲۱ مأموریت اورژانسی را به انجام رساند.

وي اضافه كرد: فوریت های رسیدگی شده در این مأموریت ها شامل ۱۲ فقره بررسی گزارش وقوع بیماری در گله های دام سبک و سنگین و مبارزه با آن ها با واکسیناسیون اورژانسی حدود ۱۰ هزار رأس انواع دام، توزیع حدود دو تن مکمل تغذیه ای و نهاده های دامی به همراه برگزاری کلاس آموزشی ترویجی در چهار روستای مرزی و محروم شهرستان، یک نوبت پایش استخرهای آبزیان، دو نوبت بررسی تلفات اسبداری های شهرستان، یک فقره رسیدگی به حادثه ریزش آوار منجر به تلف شدن شش رأس دام در یک واحد روستایی و نیز اعزام بازرسان بهداشنی به منظور بازرسی چهار لاشه دام کشتارشده در خارج از زنجیره کشتارگاهی بوده است.

رحيمي یادآور شد: بهره برداران صنعت دام، طیور و آبزیان و نیز عموم شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک غیربهداشتی در این حوزه یا مواجهه با مسائل نیازمند بررسی کارشناسان دامپزشکی و دریافت مشاوره های لازم در هر ساعت شباننه روز با شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن به موارد درخواستی آن ها رسیدگی شود.  

رييس شبكه دامپزشكي بجنورد اظهار كرد: طرح اورژانس دامپزشکی با بهره گیری از اعتبارات ابلاغی سفر مقام معظم رهبری به استان، هجدهم بهمن ماه ۹۳ برای نخستین بار در کشور در خراسان شمالی راه اندازی شد.

کد خبر 2525497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha