۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳

معاون دامپزشكی خراسان شمالی:

كشتارگاه های سنتی خراسان شمالی ساماندهی می شوند

كشتارگاه های سنتی خراسان شمالی ساماندهی می شوند

بجنورد- معاون سلامت اداره كل دامپزشكی خراسان شمالی گفت: كشتارگاه های غیرصنعتی استان با هدف رعایت نكات و توسعه موارد بهداشتی ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رمضانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن چهاردهم مهرماه، روز ملی دامپزشکی، با اشاره به فعالیت هشت كشتارگاه در خراسان شمالی افزود: از این تعداد هفت كشتارگاه به صورت سنتی و یك كشتارگاه نیز به صورت صنعتی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: به زودی تمامی كشتارگاه های غیرصنعتی استان با هدف رعایت نكات و توسعه موارد بهداشتی ساماندهی می شوند.

رمضانی گفت: با ساماندهی كشتارگاه های سنتی، بهداشت و قانونی شدن روند كشتار دام افزایش می یابد که از این جهت مردم هم رضایت بیشتری خواهند داشت.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی كشتارگاه های سنتی در استان افزود: كشتار دام ها در این كشتارگاه ها با نظارت دامپزشكان و ناظران ذبح شرعی انجام می شوند.

رمضانی اظهار داشت: در ستاد ساماندهی كشتارگاه ها در استان دو ماه برای رفع اشكالات كشتارگاه صنعتی بجنورد فرصت داده شده تا فضا برای ظرفیت كامل ذبح دام فراهم شود.

وی افزود: با توجه به معضل بیكاری در استان افزایش اشتغالزایی برای جوانان یكی از مزایای صنعتی شدن كشتارگاه ها در خراسان شمالی است.

معاون سلامت اداره كل دامپزشكی خراسان شمالی گفت: همچنین با صنعتی شدن كشتارگاه ها ظرفیت و بسترهای مناسبی در زمینه بسته بندی محصولات و فرآورده های گوشتی خراسان شمالی فراهم می شود.

کد خبر 2932499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha