۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۲۷

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان؛

کنترل و نظارت های بهداشتی دامپزشکی بجنورد تشدید می شود

کنترل و نظارت های بهداشتی دامپزشکی بجنورد تشدید می شود

بجنورد- رئیس شبکه دامپزشکی بجنورد از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این طرح با توجه به افزایش تقاضا در بازار برای فرآورده های خام دامی در ماه مبارک و با هدف تضمین کیفیت و سلامت این قبیل فرآورده ها، همانند سال های گذشته در مرکز استان اجرایی می شود.

وی افزود: در این طرح از تمام مراکز مرتبط اعم از کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فرآورده های دامی، خودروهای حمل، کارگاه های بسته بندی گوشت سفید و قرمز و آلایش خوراکی، واحدهای توزیع و عرضه کننده گوشت سفید و قرمز، شیرخام، تخم مرغ و فرآورده های شیلاتی و نیز روزبازارها، رستوران ها و کبابی ها به طور مستمر بازدید، تا ایمنی فرآورده های دامی از مزرعه تا سفره به خوبی تأمین شود.

رحیمی اظهار داشت: سال گذشته در طرح نظارتی ویژه ماه رمضان با انجام ۱۳۷۲ فقره بازدید از مراکز تولید، ذخیره، حمل، عرضه و توزیع فرآورد ه های خام دامی در مرکز استان حدود چهار و نیم تن فرآورده غیربهداشتی ضبط و ۹ نفر از متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی در مراکز یادشده در تمامی ساعت شبانه روز، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ۵۱۲ مرکز تولید، حمل، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در این شهرستان تحت نظارت مستمر فنی و بهداشتی دامپزشکی فعالیت می کنند.

کد خبر 2781956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha