بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به تلاش های انجام شده برای اعزام زائران ایرانی به حج امسال، از انفعال وزارت خارجه کشورمان در برابر عربستان انتقاد کرد و گفت که این انفعال پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبری نیز فرمودند آمریکا و دشمنان نمی خواهند ما پیشرفت و زندگی اسلامی داشته باشیم چرا که آنها از ایران قدرتمند در منطقه هراس دارند.

وی افزود: دشمنان نمی‌خواهند ایران اسلامی برای دنیا به الگو تبدیل شود از این رو برای تغییر هویت جوانان ایرانی وارد میدان شده اند و قصد دارند به طرق مختلف در بین جوانان مسلمان ما نفوذ کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه جوانان ایرانی اهل دعا و نماز جمعه بوده و روحیه انقلابی دارند، ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی تلاش می کنند تا این روحیه انقلابی و اسلامی را از جوانان ما گرفته و آنها را به دام سبک زندگی غربی بیاندازند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تا به بهانه علم و دانش در بین جوان‌های ما نفوذ کرده و هویت آنها را بگیرد، اضافه کرد: همه باید در این زمینه هوشیار بوده و رخنه‌های نفوذ دشمنان را ببندند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبری درباره حزب‌الله لبنان، اظهار کرد: حزب الله مایه افتخار شیعه، اسلام و  قرآن بوده و امروز با دست خالی به جایی رسیده که دیگر اسرائیل نمی تواند بی گدار به آب زده و هر کاری دوست داشته باشد انجام دهد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه امروز جریان مقاومت فلسطین و لبنان جایگاه خود را پیدا کرده و ایران نیز از آن حمایت می کند، تصریح کرد: در این میان عربستان هر اندازه پول خرج کرده و برای ریاست در منطقه تلاش کند نمی تواند جای ایران را بگیرد چرا که جایگاه ایران در منطقه و جهان ویژه است.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری مسؤولان کشور برای اعزام زائران ایرانی به حج ابراهیمی، اظهار کرد: ما به دنبال شرکت عزت‌مندانه در حج هستیم و اگر قرار است برای برقراری آن به عربستان امضا و تعهد داده و یا مراسم برائت از مشرکان را برگزار نکنیم، ما چنین عزتی را نمی‌خواهیم و دولت نیز باید مراقب باشد تا برای دست‌یابی به عزت حج، ابهت ایران اسلامی را زیرپا نگذارد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه متأسفانه دستگاه دیپلماسی ما در برابر عربستان فعال نیست، افزود: دستگاه دیپلماسی ایران باید انفعال را کنار گذاشته و با قدرت بیشتری در این رابطه فعالیت کند.