۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۳۳

حجت الاسلام یعقوبی:

فرهنگ بسیجی انقلاب اسلامی را به دنیا صادر می کند

فرهنگ بسیجی انقلاب اسلامی را به دنیا صادر می کند

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: با فرهنگ بسیجی می توان انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در جمع مددجویان زندان مرکزی بجنورد به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: با فرهنگ بسیجی است که می‌توان انقلاب را صادر کرد و داشتن روحیه بسیجی یک عنایت الهی است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از بسیج به عنوان مدرسه عشق و راه رسیدن به وصال پروردگار یاد کرد و ویژگی‌های یک انسان خوب را از دیدگاه قرآن کریم در داشتن خصوصیاتی هم‌چون ایمان به خدا و خداباوری، ایمان به نبوت و امامت، عدم شک و تردید در زندگی، انفاق اموال در راه خدا و آمادگی جهاد و شهادت در راه حق دانست.

وی خطاب به مددجویان از صداقت و درستکاری به عنوان یک خصوصیت شخصیتی مهم در انسان یاد کرد و گفت: خانواده‌های معظم شاهد، جانبازان و ایثارگران جزو صادقین هستند .

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این نشست با گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل، سبک زندگی سالم را مهم‌ترین عامل در داشتن یک جامعه دور از انحراف دانست و گفت: هر چه خانواده‌ها از فرهنگ بسیج به دور باشند طبیعتاً از سبک زندگی سالم فاصله گرفته‌اند.

سردار حسینعلی‌ یوسفعلی‌زاده یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه را توجه به سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: بایستی مطالبات رهبری درباره ترویج فرهنگ سبک زندگی در جامعه اسلامی را با تقویت و گسترش فرهنگ بسیج محقق کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیج دارای توانمندی‌های فراوانی است از آمادگی این نهاد انقلابی در همکاری و پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه و همچنین کمک به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خبر داد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این نشست از تلاش در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به عنوان یک سیاست کلان و راهبردی قوه قضائیه نام برد و گفت: ساخت اقدامات فرهنگی و تربیتی در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه و با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه به ویژه نقش مؤثر و کلیدی بسیج قطعاً به کاهش ورودی زندان‌ها خواهد انجامید.

کد خبر 2184849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha