۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۹:۳۸

حجت الاسلام يعقوبي خبر داد:

تجمع 9 دي در مسجد انقلاب بجنورد برگزار مي شود

تجمع 9 دي در مسجد انقلاب بجنورد برگزار مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: امسال مراسم بزرگداشت نهم دي در بجنورد با تجمع مردم در مسجد انقلاب اين شهر برگزار مي شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی روز نهم دی سال 88 عنوان كرد: اين حضور هوشمندانه به آشوب هشت ماهه فتنه گران در كشور پايان داد.

وي نهم دي را يوم الله دانست و اظهار كرد: به همين دليل مردم ايران اسلامي سالگرد اين حماسه بزرگ را گرامي داشته و در تجمعات اين روز شركت مي كنند.

امام جمعه بجنورد افزود: همزمان با نهم دي امسال مراسم بزرگداشت اين روز در بجنورد، مركز خراسان شمالي با تجمع مردم در مسجد انقلاب اين شهر برگزار مي شود.

او اضافه كرد: در ساير شهرستان هاي استان نيز مردم با تجمع در مساجد محوري سالگرد اين حماسه را گرامي بدارند.

حجت الاسلام يعقوبي در ادامه با اشاره به برخي زمزمه ها مبني بر سوء تفاهم خواندن فتنه 88 و تلاش براي رهايي سران فتنه، اظهار كرد: کسانی که فتنه 88 را سوء تفاهم می نامند؛ می خواهند صورت مسئله را پاک کنند در حالی که فتنه گران در سال 88 با استفاده از پول و آموزش بيگانگان اصل نظام و انقلاب را هدف گرفته بودند.

او تصريح كرد: فتنه گران تنها در صورتي بخشيده مي شوند كه با حضور در برنامه هاي تلويزيوني به صورت رسمي عذرخواهي كرده آنگاه در صورتي كه رهبري آنها را ببخشند، مردم نيز از گناه آنان مي گذرند.

به گزارش خبرنگار مهر، پارسال هم مراسم محوري 9 دي در خراسان شمالي در مسجد انقلاب بجنورد و با حضور سردار حميدرضا مقدم فر، معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد.

در نهم دي ماه سال 88 مردم بصير ايران در اعتراض به هتك حرمت فتنه گران در روز تاسوعا و عاشوراي حسيني، به خيابان ها ريخته و عليه هواداران جنبش سبز تظاهرات كردند.

اين تظاهرات و حضور گسترده مردم، بساط فتنه گران را در هم پيچيد و پس از آن شورای فرهنگ عمومی كشور نيز نهم دي را به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری کرد.

 

کد خبر 2199664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha