۱۸ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۱۹

حجت الاسلام يعقوبي:

ولايت کليد ارزش‌هاي اسلامي در جامعه است

ولايت کليد ارزش‌هاي اسلامي در جامعه است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد با بيان اين که امامت و ولایت کلید ارزش‌هاي اسلامي در جامعه است، گفت: در زمان طاغوت این کلید از مردم گرفته شده بود اما به برکت انقلاب اسلامی دوباره ولایت در جامعه شکل گرفت.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در دیدار با مسئولان ناحیه بسیج بجنورد اظهار کرد: ما همان‌گونه که برای ایام محرم و شهادت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم باید در ایام ولادت‌ها نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: به خصوص در ایام پیش رو که امامت امام عصر(عج) در آن قرار دارد باید برنامه‌ریزی شود تا امامت و ولایت بیشتر به مسلمانان و جهان معرفی شود زیرا ولایت کلید ارزش‌ها است که در زمان طاغوت این کلید از مردم گرفته شده بود که به برکت انقلاب اسلامی دوباره ولایت در جامعه شکل گرفت.

وی بسیج را دارای پیکره عظیم و ارزشمندی دانست و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: فرهنگ باید در متن همه برنامه‌ریزی‌ها باشد، بسیج باید با فرهنگ‌سازی و پیگیری مسائل فرهنگی در جامعه با جنگ نرم دشمن که امروزه به دنبال گسترش فساد در جامعه هستند مقابله کند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي افزود: بسیج باید با فرهنگ‌سازی و پیگیری مسائل فرهنگی در جامعه با جنگ نرم دشمن که امروزه به دنبال گسترش فساد در جامعه هستند مقابله کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به حلقه‌های شجره طیبه صالحین و بسیج اقشار گفت: این‌ها بسترهای مناسبی هستند که اگر به صورت کیفی بر روی آن‌ها کار شود می‌توان از این طریق فرهنگ اسلامی را در جامعه گسترش داد.

وی بیان داشت: آمریکا در مقابل شعار ما می‌توانیم ملت ایران، به صراحت به خصوص در زمینه هسته‌ای می‌گوید ما نمی‌توانیم جلوی گسترش ایران هسته‌ای را بگیریم به خاطر همین به سمت مذاکره با ایران آمدند.

امام جمعه بجنورد در پایان به برنامه‌ریزی‌های دشمن در زمینه گسترش فساد و از بین بردن وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن از این طریق و به خصوص از طریق رسانه‌ها به دنبال گسترش فساد در جامعه است.

وی بهترین ابزار برای مقابله با این برنامه‌ریزی‌های دشمن را با استناد به آیات قرآن"ان تصبروا و تتقوا  لا یضرکم کیدهم شیئا (آل عمران/ 120)" صبر و تقوا دانست و اظهار کرد: اگر مقاومت و تقوا بین مردم و مسئولان بیشتر شکل بگیرد هیچ‌گاه کید و ترفند دشمن در جامعه نمی‌تواند اثرگذار باشد.

فرمانده ناحیه بسیج بجنورد نیز در این نشست، هدف از این دیدار را استفاده از رهنمودهای امام جمعه شهرستان عنوان کرد و گفت: در ایامی که دشمن در تلاش است تا با کمک رسانه‌ها و جوسازی جلوی نفوذ ایران در منطقه و جهان را بگیرد نیاز است تا ما بیشتر نسبت به این موضوع بصیرت داشته و بیانات و رهنمودهای دلسوزانه رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهیم.

سرهنگ علی شجاع همچنین از برگزاری یادواره شهدای شهرستان برای نخستین‌بار تا پایان سال خبر داد.

 

کد خبر 2210802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha