۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۰۳

حجت الاسلام یعقوبی:

احیای سبک زندگی اسلامی در گرو ترویج امر به معروف است

احیای سبک زندگی اسلامی در گرو ترویج امر به معروف است

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: احیای سبک زندگی اسلامی در جامعه در گرو ترویج و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر سه شنبه در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های خراسان شمالی، با تاکید بر ترویج بیش از پیش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، عنوان کرد: این دو فریضه الهی امری تشریفاتی نبوده بلکه نیازمند کار تشکیلاتی هستند و باید برای آنها برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت داشت.

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم در جامعه سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری گسترش یابد باید برای ترویج و اجرای بیشتر فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

به گفته قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این راستا انجام امور خیرخواهانه از سوی مردم نیز ضروری است و برای ایجاد جامعه ای نمونه باید آنچه را که برای خود می خواهیم برای دیگران نیز بخواهیم.

وی اظهار داشت: اگر در جامعه اسلامی فرهنگ خیرخواهی رواج یابد؛ بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می شود و جامعه ای مطلوب خواهیم داشت.

امام جمعه بجنورد گفت: آموزه های اسلامی همواره انسان را به انجام کار خیرخواهانه برای دیگران دعوت کرده و یکی از راه های ایجاد جامعه ای مناسب، خیرخواهی نسبت به یکدیگر ذکر شده است.

اجرای امر به معروف تنها به پوشش خلاصه نشود

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را برای اصلاح جامعه ضروری دانست و گفت: در این راستا نباید اجرای آن تنها به پوشش خلاصه شود.

سیدعلی اکبر پرویزی اظهار داشت: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سایر شئونات زندگی از جمله مبارزه با اعتیاد هم گسترش یابد.

وی با بیان این که پیشبرد این فریضه الهی باید پیش از جامعه در دستگاه های ادارای تحقق یابد و اثرات آن ملموس باشد، تصریح کرد: باید در این زمینه بیش از گذشته تلاش شود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی نیز در این نشست، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از تاکیدات مهم دین اسلام برشمرد و گفت: ایستادگی در برابر مستکبران بزرگترین معروف به شمار می رود و امام خمینی(ره) نیز این خط مشی را به مردم ایران آموخت.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده با اشاره به ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع)، عنوان کرد: بدون شک خون امام حسین(ع) در رگ های زمان جاری است و هدف این امام و یاران شهیدش در جامعه زنده است.

وی حضور پرشور مردم بجنورد در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید احمد لنگری؛ از شهدای مرزبان حادثه سراوان را نشان دهنده زنده بودن هدف امام حسین(ع) در جامعه دانست و گفت: شهادت جزئی از فرهنگ شیعه است و شهیدان با خون خود اسلام و انقلاب را قوی تر و عزتمند تر می کنند.

 

کد خبر 2165310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha