۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

حجت الاسلام یعقوبی:

عدم سازش ذلت گونه با دشمنان بزرگترين آموزه عاشورا است

عدم سازش ذلت گونه با دشمنان بزرگترين آموزه عاشورا است

بجنورد- خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: مهمترين آموزه و عبرت عاشوراي حسيني براي ملت ايران، عدم سازش ذلت‌گونه با دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، عنوان كرد: قيام امام حسين(ع) و واقعه عاشورا درس ها و عبرت هاي بزرگي براي آيندگان باقي گذاشت و بايد ملت ملسمان ايران در حال حاضر از اين درس ها بهره مند شوند.

وي با اشاره به اين كه دشمنان امام حسين(ع) در واقعه كربلا كساني بودند كه خود را مسلمان مي دانستند و رسول اكرم(ص) را به عنوان پيامبر خود مي خواندند، تصريح كرد: چه شد كه همان افراد بر روي فرزند رسول خدا شمشير كشيدند و او و ياران باوفايش را به شهادت رساندند؟

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: واقعه كربلا نشان مي‌دهد كه مسأله ريزش در بين خواص و عوام همواره وجود دارد و امروز نيز اين ريزش‌ها و رويش‌ها ديده مي‌شود.

به گفته وي در نظام جمهوري اسلامي ايران نيز در حالي كه به آن آري گفته‌ايم بايد تا پايان بر اين عهد و پيمان خود بمانيم و پيمان شكني نكنيم.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با بيان اين كه عاشورا به ما مي‌آموزد كه مبادا رهبر و نظام خود را ياري نكنيم، تصريح كرد: عاشورا به ملت ايران درس وفاداري به آرمان ها و عهدهايي كه با شهدا بسته اند را مي دهد.

او افزود: محرم و عاشورا به ما ادامه راه عزت مند شهدا، مقاوم بودن، ولايت مدار بودن و گوش به فرمان رهبر بودن را مي‌دهد.

حجت الاسلام يعقوبي با بيان اين كه شهداي ما با دفاع از كشور كار حسيني كردند و ما كه مانده ايم بايد كار زينبي كنيم، گفت: كار زينبي در حال حاضر يعني اين كه انقلاب را درست تحليل كرده، مقابل دشمنان ايستادگي كنيم و تن به سازش ذلت گونه ندهيم.

امام جمعه بجنورد افزود: مهمترين آموزه و عبرت عاشوراي حسيني براي نظام اسلامي، عدم سازش ذلت گونه با دشمنان است.

به گفته او سيل عزاداران حسيني در كشور در دهه نخست ماه محرم براي دشمنان نظام اسلامي اين پيام را داشت كه ملت ايران از توپ و تشرها و تمامي گزينه‌هاي روي ميز شما نمي ترسد.

حجت الاسلام يعقوبي عنوان كرد: ملت ايران حسيني زندگي كرده و حسيني نيز مي ميرد و با تاسي از حضرت ابوالفضل(ع) دست سازش با دشمنان نخواهد داد.

وي اضافه كرد: روح عاشورا تولي و تبري است و به همين دليل نيز ملت ايران هيچ گاه در برابر دشمنان خود سر سازش و تسليم فرو نمي‌آورد.

 

 

کد خبر 2175380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha