۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۳۸

حجت الاسلام يعقوبي:

عزت مندي و ذلت گريزي پيام اصلي عاشورا است/ در عزل و نصب ها كليد به داس تبديل نشود

عزت مندي و ذلت گريزي پيام اصلي عاشورا است/ در عزل و نصب ها كليد به داس تبديل نشود

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: پيام اصلي عاشورا عزت مندي و ذلت گريزي و روح نهضت حسيني نيز هيهات من الذلة است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد با اشاره به در پيش بودن ماه محر م، عنوان كرد: در مجالس عزاداري بايد سعي كنيم علاوه بر احساسات به محتواي عزاي سيدالشهدا(ع) نيز دقت شود.

وي با بيان اين كه قيام حسيني هم احساسات است و هم حماسه، اظهار داشت: در كنار احساسات عزاداري حسيني مي بايست منطق و حماسه عاشورا نيز زنده نگاه داشته شود.

به گفته حجت الاسلام يعقوبي مهمترين آموزه عاشورا ذلت گريزي و عزت مندي است و روح نهضت حسيني نيز جمله هيهات من الذلة است.

وي اضافه كرد: بر اين اساس بايد در زندگي به گونه اي رفتار كنيم كه هيچ گاه عزت و كرامت ما زير سوال نرود و هر چيزي كه ما را از شعار هيهات من الذلة دور كند نادرست است.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي در ادامه با اشاره به مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5  اظهار داشت: اگر مي خواهيم با دشمنان خود مذاكره كنيم بايد تابلوي حسيني هيهات من الذلة همواره روبروي ما باشد و اجازه ندهيم عزت و كرامت ما زير سوال برود.

وي گفت: ما بنا نداريم با دشمنان خود همواره در قهر و جنگ باشيم اما تا زماني كه دشمني آنان ادامه دارد به آنها اعتماد نخواهيم كرد.

حجت الاسلام يعقوبي با بيان اين كه مذاكره جاده اي دو طرفه است، افزود: اعتمادسازي يك سويه ممكن نيست و اگر قرار است در اين مذاكرات اميتازاتي داده شود بايد اين امتيازات دو طرفه باشد.

وي به مذاكره كننده هاي كشور ما تاكيد كرد تا به گونه اي مذاكره كنند كه خون شهيدان نظام و انقلاب در ميز مذاكره از دست نرود.

به گفته رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي مذاكرات هسته اي بايد بر مبناي نرمش قهرمانه مورد نظر مقام معظم رهبري باشد يعني با دشمن از موضع ضعف مذاكره نكنيم و اجازه ندهيم آنها سياست هاي استكباري و زورگويانه خود را به ما تحميل كنند.

وي با اشاره به برخي زمزمه ها مبني بر حذف شعار مرگ بر آمريكا از ادبيات سياسي جامعه، عنوان كرد: ما هنوز به آمريكا اعتماد نكرديم و تا زماني كه دولت آمريكا از خيانت ها و جنايت هاي خود دست برندارد؛ اين شعار همچنان فرياد زده مي شود.

حجت الاسلام يعقوبي تصريح كرد: مردم ايران در روز 13 آبان بار ديگر اين شعار كليدي را بلندتر و رساتر از سال هاي گذشته فرياد خواهند زد.

عزل و نصب ها در استان بر اساس شايسته سالاري باشد نه قوم سالاري

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عزل و نصب مديران در دستگاه هاي استاني عنوان كرد: شعار دولت يازدهم كليد بود و بر اين اساس بايد دقت شود تا در عزل و نصب مديران و مسئولان در استان، اين كليد به داس تبديل نشود.

خطيب نماز جمعه بجنورد با تاكيد بر اين كه لازم نيست تمامي مسئولان ادارات تغيير كنند، اظهار داشت: اگر مدير يا مسئولي بيلان كاري مناسبي دارد لزومي براي تعويض وي وجود ندارد.

حجت الاسلام يعقوبي گفت: امام جمعه مركز استان در عزل و نصب هاي استاندار جديد خراسان شمالي دخالت نمي كند اما توصيه مي كنيم كه عزل و نصب ها در استان بر اساس شايسته سالاري باشد نه قوم سالاري و حزب گرايي.

وي تصريح كرد: اگر احساس شود كه در عزل و نصب ها به مردم ظلم مي شود و نيروهاي ناكارآمد و بي تجربه در بخش هاي مختلف منصوب مي شوند، از تريبون نماز جمعه از حق مردم و نظام دفاع مي كنيم.

امام جمعه بجنورد به استاندار خراسان شمالي توصيه كرد كه در انتخاب معاونان، مديران كل و مشاوران خود از مشورت ديگران نيز استفاده كند تا با انتخاب مديراني كاربلد، استان به سمت توسعه و پيشرفت گام بردارد.

 

کد خبر 2166774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha