۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

حجت الاسلام یعقوبی:

دشمني با آمريكا از اصول تغييرناپذير نظام اسلامي است

دشمني با آمريكا از اصول تغييرناپذير نظام اسلامي است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: دشمني با آمريكا از اصول فراموش نشدني و تغييرناپذير نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، به دهه كرامت پرداخت و با بيان اين كه روز نخست اين دهه مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) و روز پاياني آن نيز با ولادت برادر ايشان امام رضا(ع) همزمان است، افزود: وجود اين خواهر و برادر براي كشور ما نعمت بزرگي بوده و در واقع به واسه حضور اين دو بزرگوار، ايران سربلند شده است.

وي اظهار داشت: قم و جوار بارگاه حضرت معصومه(س) مركز علم و اجتهاد اسلام بوده و چشم و چراغ امت شيعه محسوب مي شود.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به اين كه قم به عنوان مهم ترين مركز انتشار معارف ديني و اسلامي به شمار مي رود، اضافه كرد: اين مركز علم و اجتهاد به واسطه حضور مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در اين شهر است و عالمان دين همانند پروانه به گرد شمع وجود اين دختر امام موسي بن جعفر(ع) مي گردند.

الگوهاي وارداتي خسارتي بزرگ به خانواده هاي ايراني است

وي با يادآوري اين كه روز ولادت حضرت معصومه(س) در تقويم كشور به عنوان روز دختر نامگذاري شده است، ايشان را به عنوان الگوي مناسبي براي دختران جامعه اسلامي دانست و گفت: دختران جامعه ما بايد به جاي الگوبرداري از مدل هاي وارداتي از حضرت معصومه(س) الگو بگيرند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با طرح اين سوال كه چرا بايد دختران و پسران ما به سمت الگوهاي وارداتي بروند؟، افزود: متاسفانه در حال حاضر جوانان جامعه ما ورزشكاران كشورهاي غربي را از يك مجاهد في سبيل الله بهتر مي شناسند و در حالي كه برخي حتي نام ائمه معصومين(ع) را نيز نمي دانند، ورزشكاران آن سوي دنيا را به طور كامل معرفي مي كنند.

وي اظهار داشت: نشناختن ياران حضرت محمد(ص)، شاگردان امام صادق(ع) و يا در برخي موارد اسامي ائمه اطهار(ع) در كنار شناخت كامل جوانان جامعه اسلامي از ورزشكاران و هنرمندان، خسارت بزرگي محسوب مي شود كه اين روزها گريبان خانواده هاي ايراني را گرفته است.

خطيب نماز جمعه بجنورد به خانواده هاي مسلمان كشور توصيه كرد كه مواظب باشند تا الگوهاي بدلي و قلابي جايگزين الگوهاي واقعي نشوند، مسئله اي كه متاسفانه در حال جا افتادن در جامعه بوده و نيازمند توجه و دقت بيشتر خانواده ها است.

جمعه خونين پايه هاي ستم در ايران را متزلزل كرد

امام جمعه بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جمعه خونين هفدهم شهريور سال 57 و به شهادت رساندن عده كثيري از هم وطنان در ميدان ژاله تهران، اين روز را در فرهنگ انقلاب اسلامي يوم الله دانست و گفت: تظاهر كنندگان در اين روز براي دفاع از آرمان ها و امام و اسلام در اين محل گرد هم جمع شده بودند اما رژيم سفاك پهلوي با به گلوله بستن مردم، جويي از خون روان ساخت.

به گفته حجت الاسلام يعقوبي هفدهم شهريور ماه هيچ گاه از اذهان مردم ايران اسلامي پاك نخواهد شد، چرا كه در اين روز خون هاي ريخته شده مردم، پايه هاي ظلم و ستم كاري رژيم را متزلزل كرد.

وي اضافه كرد: جمعه خونين علاوه بر اين كه ملت ايران را بيدار كرد در آينده نيز سبب بيداري ساير ملت ها خواهد شد.

ايستادگي بر اصول انقلاب ضامن قوام نظام است

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود به بيانات مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجلس خبرگان رهبري پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در اين نشست همه تصميم گيران و تصميم سازان كشور را به رعايت سه نكته اساسي اهداف و آرمان ها، راهبردها و واقعيت هاي انقلاب اسلامي امر كردند.

وي با تاكيد بر اينكه نمايندگان مجلس، اعضاي شوراهاي اسلامي، رييس جمهور و هيئت دولت و ساير مسئولان نبايد هيچ گاه اين سه محور را فراموش كنند، اضافه كرد: ايستادگي بر روي اين اصول انقلاب اسلامي، ضامن قوام نظام است.

حجت الاسلام يعقوبي عدم رابطه با آمريكا را يكي از اصول تغييرناپذير نظام و انقلاب اسلامي ذكر و اظهار كرد: امام خميني(ره) در همان ابتداي انقلاب، آمريكا را شيطان بزرگ دانست و نبايد فراموش كنيم كه رابطه آمريكا با كشورهاي مسلمان همواره همانند رابطه گرگ و ميش است.

وي در مورد راهكارها و راهبردهاي نظام اسلامي نيز افزود: مطابق فرموده مقام معظم رهبري وحدت، همت، آينده نگري، دشمن شناسي، همفكري مسئولين، متمركز كردن انر‍ژي ها و ... از جمله راهكارها و راهبردهاي نظام اسلامي بري حصول به اهداف عاليه محسوب مي شوند.

کد خبر 2130027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha