۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۳

حجت الاسلام یعقوبی:

دولت اعتدال مانع نفوذ فرصت طلبان در بدنه اداری کشور شود

دولت اعتدال مانع نفوذ فرصت طلبان در بدنه اداری کشور شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه فرصت طلبان بعد از ناکامی برای حضور در کابینه دولت به دنبال نفوذ در بدنه اداری کشور هستند گفت: دولت اعتدال باید مانع از نفوذ فرصت طلبان به بدنه نظام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، هفته دولت را فرصت مناسبی برای عرض خداقوت و خسته نباشید به تمام تلاش گران و خدمتگزاران ملت دانست و ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه دولت دهم، افزود: دولت یازدهم نیز باید به گونه ای عمل کند که سال آینده و در موعد هفته دولت، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله خود، نزد ملت سربلند باشد.

وی اظهار داشت: دولت یازدهم باید با پایبندی به شعارها و وعده های انتخاباتی خود، کشور را در زمینه های مختلف چند گام به جلو سوق دهد و مایه افتخار ملت شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که دولت جدید باید عقلانیت و معنویت را به صورت توامان داشته باشد، از این دولت خواست تا در کادرسازی و جایگزین سازی نیروها نهایت دقت را داشته باشد و هیچ گاه از مسیر اعتدال خارج نشود.

وی تصریح کرد: اعتدال به معنای دیدن همه، فراحزبی اندیشیدن و عمل کردن و اصولگرا و اصلاح طلب را به یک چشم نگریستن بوده و به همین دلیل نیز دولت حامی اعتدال باید در مدیریت ها عدالت را رعایت کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: عده ای از فرصت طلبان که نتوانستند در بین اعضای کابینه سهمی بگیرند اکنون چشم به بدنه دولت دوخته اند و می خواهند خود و یا افرادی ذی نفوذ خویش را به بدنه نظام اداری کشور وارد سازند.

غالب رای دهندگان به روحانی اصولگرا بودند

وی با بیان این که غالب رای دهندگان به حجت الاسلام روحانی را اصولگرایان تشکیل داده بودند، اظهار داشت: اصولگرایی در این کشور نهادینه شده و نباید اجازه داده شود عده ای محدود سعی در تضعیف این منش و روش راستین داشته باشند.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر این که در این روزها عده ای کمین کرده اند و با انجام فعالیت های حزبی، جهت دهی به مطبوعات، فعالیت گسترده در شبکه مجازی، نفوذ در بین جریان های دانشجویی و ... سعی می کنند چند نهاد را به تسخیر خود درآورند، تصریح کرد: در این زمینه دولت تدبیر و امید وظیفه دارد تا مانع از نفوذ این فرصت طلبان به بدنه دولت و نظام شود.

جوانان ایرانی آماده کمک به سوریه هستند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر کشور سوریه و افزایش احتمال حمله نظامی آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور با حمایت کشورهای اسلامی منطقه به سوریه به بهانه استفاده از سلاح های شیمایی توسط بشار اسد، عنوان کرد: اولا هنوز کاربرد این سلاح ها توسط دولت سوریه اثبات نشده و کشورهای غربی سندی برای این مدعای خود ندارند و ثانیا آمریکا که خود ید طولایی در استفاده از سلاح های کشتار جمعی در اقصی نقاط دنیا دارد، چگونه اکنون دایه مهربان تر از مادر شده و می خواهد از قربانیان حمله شیمیایی حمایت کند؟.

حجت الاسلام یعقوبی با یادآوری حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی و هیروشیما در ژاپن و حمایت این کشور از حمله شیمایی به مردم مظلوم حلبچه در زمان جنگ تحمیلی، افزود: دست آمریکا در جنایت های تاریخی و استفاده از این گونه سلاح ها به خون هزاران انسان آلوده است و این کشور نمی تواند داعیه دفاع از مردم سوریه در برابر سلاح های شیمایی را داشته باشد.

وی با بیان این که البته بشار اسد نیز در برابر تهدیدهای آمریکا و هم پیمانان این کشور به طور محکم و استوار ایستاده است، گفت: بشار اسد گفته که برای دفاع از سوریه آماده است و آمریکا از حمله به این کشور پشیمان خواهد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: ملت مسلمان ایران نیز در برابر حمله به سوریه ساکت نخواهد نشست و جوانان ایرانی آماده اند که اگر احساس وظیفه کنند و بدانند که برادران مسلمان آنها در خطر هستند، برای حمایت از سوریه پا به میدان بگذارند.

وی اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری اگر آمریکا به سوریه حمله کند، هیچ جای امنی در منطقه نمی ماند و آتش این جنگ دامن بسیاری از کشورهای منطقه را خواهد گرفت.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار امیدواری کرد که آمریکا تدبیر و عقلانیت پیشه کند و به این جنون ویرانگر که پیش از سایر کشورها دامن او و هم پیمانانش را می گیرد، دست نزند.

کد خبر 2125950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha