۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۲۰:۱۱

حجت الاسلام یعقوبی:

شهدا اسناد رسمی انقلاب اسلامی ایران هستند

شهدا اسناد رسمی انقلاب اسلامی ایران هستند

بجنورد- خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را اسناد رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در هشتمین یادواره 22 شهید روستای بلغان شیروان با بیان اینکه سند انقلاب جمهوری اسلامی ایران گلزار شهداست، افزود: انقلاب اسلامی ایران قبل از هشت سال دفاع مقدس سند رسمی نداشت ولی بعد از جنگ با خون شهدا امضا و سند رسمی دریافت کرد.

وی عنوان کرد: شهدا در باب ولایت همه بلایا را پذیرفتند و امام خمینی (ره) را یاری و از اسلام دفاع کردند.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به رای مردم که در دوازدهم فروردین سال 1358 به نظام مقدس جمهوری اسلامی آری گفتند، اظهار کرد: شهدا با شهادتشان واژه آری را عملا به دنیا نشان دادند و وظیفه ما نیز بعد از شهدا این است که اگر در مسیر انقلاب سختی و گرفتاری‌هایی پیش آمد صبور و در پیشرفت و آبادانی کشور شکور باشیم.

وی خواستار ادامه راه شهدا با اطاعت پذیری عملی  از ولایت فقیه شد و گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، ما نیز باید با عمل به اقتصاد مقاومتی که تاکید مقام معظم رهبری است حماسه اقتصادی را نیز همانند حماسه سیاسی تحقق بخشیم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به مقام والای شهدا، شناخت هدف، ایمان به هدف و استقامت در راه هدف را از ویژگی‌های شاخص شهدا عنوان کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) قانونمداری که همان قرآن باوری است، امام‌پذیری و ولایت‌پذیری را از ویژگی‌ها جامعه شیعه عنوان کرد.

قائم مقام نمایندگی ولی فقیه استان خراسان شمالی با بیان روایتی از امام باقر(ع) شیعیان را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول شیعیان شناسنامه‌ای، دسته دوم شیعیان شیشه‌ای که همانند شیشه در برابر گرفتاری‌ها و سختی‌ها تحمل ندارند و شکسته می‌شوند و دسته سوم شیعیان شمشادی هستند که همانند طلا هر چه می‌گذرد با ارزش‌تر می‌شوند که شهدا از دسته سوم شیعیان هستند.

وی در پایان شهیدپرور و روحانی‌پرور بودن روستای بلغان را ویژگی‌های بارز این روستا دانست و اظهار کرد: روستای بلغان برگ زرینی در افتخارات استان خراسان شمالی است.

گفتنی است، روستای بلغان که در 33 کیلومتری جنوب شرقی شهر شیروان قرار گرفته که در دوران دفاع مقدس 22 شهید، شش آزاده و 43 جانباز را تقدیم میهن اسلامی کرده است و همچنین زادگاه آیت‌الله شیخ عبدالله انصاری نیز محسوب می شود.

کد خبر 2130939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha