۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۳۹

يعقوبي:

خراسان شمالي نيازمند مديريت باثبات است

خراسان شمالي نيازمند مديريت باثبات است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد با بيان اين كه دولت يازدهم بايد ثبات مديريت در خراسان شمالي را مورد توجه قرار دهد گفت: اين استان نيازمند مديريت باثبات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي صبح شنبه در آيين توديع و معارفه استانداران قديم و جديد خراسان شمالي عنوان كرد: نظام عالم هستي بر مبناي توديع و معارفه است و در واقع انسان با تولد، به اين دنيا معارفه و با مرگ نيز توديع مي شود.

وي با بيان اين كه طبيعت جهان نيز همين مسأله گذرا بودن آن است، اظهار داشت: در مسؤوليت ها و مديريت ها بايد به گونه اي رفتار كنيم كه با توديع از آن مديريت، نام نيكي از ما به يادگار بماند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي اضافه كرد: در نگاه ديني و اسلامي مي بايد مديريت ها را معبد بدانيم نه آن كه مسؤوليت ها را مطعمي براي خود و اطرافيان خويش به شمار آوريم چرا كه اگر مديريت و مسؤوليت ها را محل طعمه خود ندانسته و آن را محلي براي عبادت و كسب رضايت الهي به شمار آوريم به يقين آن مسؤوليت را تكليفي ديني براي خود مي دانيم و مديريت ما الهي مي شود.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به اين كه در اين صورت تا وقتي كه مسؤوليت داريم تمام تلاش خود را براي انجام درست آن به كار خواهيم بست و پس از اتمام مسؤوليت نيز باري از روي دوش ما برداشته مي شود، اضافه كرد: اگر مسؤوليت ها داراي ريشه عبادي باشد انسان احساس خستگي نمي كند اما اگر ريشه در خودبيني به جاي خدابيني داشته باشد، كنار رفتن از مديريت براي انسان ناگوار مي شود.

وي ريشه خدمت ها و مقام ها را يا عبادت و يا منيت دانست و گفت: براي اين كه مسؤوليت ها الهي باشند بايد نيت ها با جاي منيت، بر اساس عبوديت شكل گيرند.

حجت الاسلام يعقوبي اظهار داشت: بنا به فرموده حضرت علي(ع) در مسؤوليت ها به گونه اي با مردم برخورد كنيد كه پس از رفتن، براي شما گريه كنند و اگر باقي بوديد آرزوي ديدار شما را داشته باشند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي به انتخاب استانداري بومي براي خراسان شمالي اشاره كرد و اين مهم را يكي از آرزوهاي مردم استان دانست.

وي اضافه كرد: براي نخستين بار در تاريخ استان خراسان شمالي اين آروزي به حق مردم استان محقق شد و اكنون موعد آن است كه همه با همكاري و هم دلي براي پيشرفت و توسعه خراسان شمالي كمر همت ببندند.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به اين كه اگر مديران و مسؤولان با يكديگر احساس رفاقت كنند؛ كارها به خوبي پيش مي رود اما اگر به جاي اين رفاقت، رقابت در ميان باشد؛ امور به مشكل خواهد خورد، تصريح كرد: رقابت در زمان انتخابات وجود داشته و شايسته است اما بايد پس از اتمام اين دوره، رقابت ها به رفاقت تبديل شوند.

وي يكي ديگر از خواسته هاي مردم استان از دولت يازدهم را ثبات مديريت در اين استان دانست و با بيان اين كه در طول سال هاي گذشته اين استان از ناحيه تغييرات پي در پي دچار خسارات فراواني شده است، اظهار اميدواري كرد كه دولت جديد به مديران استان فرصت كافي براي خدمت گذاري بدهد.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي همچنين بر پايه گذاري مديريت ريلي در استان خراسان شمالي تأكيد كرد و گفت: در انتخاب مديران حتما لازم نيست سلايق مشترك وجود داشته باشد بلكه بايد شايسته سالاري مبناي اصلي باشد.

حجت الاسلام يعقوبي در اين زمينه به رعايت عدالت در توزيع منابع انساني در استان تأكيد كرد و افزود: دولت تدبير و اميد بايد توزيع نيروي انساني و انتصاب و انتخاب مديران و مسؤولان در كشور را بر مبناي اعتدال و شايسته سالاري قرار دهد.

گفتني است، صبح شنبه مراسم توديع و معارفه استاندار خراسان شمالي با حضور عبدالرضا رحماني فضلي؛ وزير كشور و شماري از مسؤولين كشوري و مسؤولان و مديران دستگاه هاي مختلف استان در محل مجتمع فرهنگي هنري گلشن بجنورد برگزار شد.

در اين مراسم ضمن قدرداني از زحمات چهارده ماهه محمود احمدي بيغش در سمت استاندار خراسان شمالي، سيدعلي اكبر پرويزي به عنوان استان جديد خراسان شمالي معرفي شد.

 

کد خبر 2139626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha