۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۳۲

حجت الاسلام یعقوبی:

شهادت مرزبانان اتحاد مردم ایران را مستحکم تر می کند

شهادت مرزبانان اتحاد مردم ایران را مستحکم تر می کند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به شهادت 14 مرزبان جمهوری اسلامی ایران در درگیری با اشرار مسلح، گفت: شهادت این مرزبانان، اتحاد اسلامی مردم ایران را مستحکم تر می کند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: حادثه سراوان و شهادت 14 مرزبان جمهوری اسلامی ایران در درگیری با اشرار مسلح، واقعه ای دردناک بود اما جنایتکاران باید بدانند که با این گونه اقدامات راه به جایی نمی برند چرا که خون شهدای مرزبان، اتحاد اسلامی بین مردم ایران را افزایش می دهد.

وی با بیان این که جنایت سراوان از سوی افرادی ضعیف و به دور از منطق انجام شده است، تصریح کرد: این افراد و گروه ها که از سوی کشورهای دیگر حمایت می شوند، از پیشرفت ایران اسلامی ناخشنود بوده و می خواهند با این گونه اقدامات کشور را ناامن نشان دهند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: اما جنایتکاران باید بدانند که به هدف شوم خود دست نخواهند یافت چرا که ملت ایران آگاه و بصیر بوده و وقوع چنین حوادثی سبب تضعیف آنها نمی شود.

به گفته وی مردم با حضور گسترده خود در مراسم های تشییع این شهدا در عمل، به این افراد و گروه ها و نیز کشورهای حامی آنها نشان می دهند که تا چه اندازه از بانیان و حامیان این حوادث منزجر هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به این که یکی از 14 شهید مرزبان حادثه سراوان اهل خراسان شمالی است، از مردم بجنورد خواست تا در تشییع پیکر این سرباز شهید حضوری باشکوه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه شب سوم آبان ماه در جریان درگیری اشرار مسلح با مرزبانان جمهوری اسلامی در مرز سراوان واقع در سیستان و بلوچستان 14 مرزبان شهید شدند.

احمد لنگري متولد 12 بهمن سال 1372 در روستاي لنگر از توابع بجنورد، يكي از سربازان وظيفه اي بود كه به همراه 13 همرزم خود در این واقعه به شهادت رسيد.

تشییع پيكر این شهید ساعت 9 صبح سه شنبه هفتم آبان ماه( فردا) از محل مسجد انقلاب بجنورد به سمت میدان کارگر تشييع و پس از آن در روستاي لنگر؛ زادگاه اين شهيد دفن می شود.

کد خبر 2164529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha