۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۱۵

حجت الاسلام یعقوبی:

22 بهمن غنی سازی ملت ایران از لحاظ ایمان و غیرت دینی را به دشمنان اثبات کرد

22 بهمن غنی سازی ملت ایران از لحاظ ایمان و غیرت دینی را به دشمنان اثبات کرد

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: حضور گسترده و پرشور مردم ایران در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه امسال به دشمنان نظام اسلامی اثبات کرد که این مردم از لحاظ ایمان و غیرت دینی غنی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با قدردانی از حضور باشکوه مردم ایران و علی الخصوص خراسان شمالی در تظاهرات و راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه، عنوان کرد: این حضور نشان داد که اگر آمریکا با تحریم ها و تهدیدهای خود و بر اساس توافقنامه ژنو توانست سرعت غنی سازی هسته ای در ایران را بگیرد در عوض ملت ایران به غنی سازی در حوزه ای دیگر دست یافته اند که هیچ قدرتی نمی تواند در برابر آن مقاومت کرده و یا روند آن را کند بکند.

به گفته وی در این غنی سازی جدید ملت ایران از میزان پنج و 20 درصد عبور کرده و اکنون به مرز 100 درصد رسیده و دشمن نمی تواند با بازرسی و بررسی در مقابل آن مشکل ایجاد کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که حضور گسترده و پرشور مردم ایران در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه امسال به دشمنان نظام اسلامی اثبات کرد که این مردم از لحاظ ایمان و غیرت دینی غنی سازی شده اند، اظهار داشت: این گونه از غنی سازی که ملت ایران به آن رسیده روز به روز و سال به سال بیشتر می شود همان گونه که در 22 بهمن امسال نیز این مسئله به نمایش گذاشته شد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: این غنی سازی همانند غنی سازی هسته ای نیست که مدیریت آن به دست دولت، سیاست مداران و وزرا بیفتد و آنها اجازه نفوذ دشمنان را بدهند بلکه ریشه در ایمان و باورهای دینی مردم دارد و دشمن نمی تواند به آن نفوذ کند.

وی اضافه کرد: در بیست و دوم بهمن ماه امسال غلظت و عظمت حضور ملت اسلام، غیظ استکبار را درآورد و دشمنان باید بدانند که این ملت با بصیرت برای همیشه ماندنی است و دشمنان این نظام رفتنی هستند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول اسفند ماه و روز روحانیت و دفاع مقدس، اظهار داشت: روحانیان در تمامی صحنه های انقلاب و دفاع مقدس حضور چشمگیر و پیشگامی داشته اند و شمار شهدای روحانی نیز با توجه به جمعیت آنها نسبت به دیگر اقشار جامعه بیشتر است.

او با بیان این که در جریان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی چهار هزار و 363 نفر از روحانیان به شهادت رسیده اند، افزود: روحانیان در عین حال که مردم را به انقلاب و حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل دعوت می کردند خود نیز در صف مقدم قرار داشتند و با نثار خون خود زمینه را برای پیروزی و موفقیت نظام و انقلاب فراهم کردند.

حجت الاسلام یعقوبی در پایان با اشاره به ثبت نام ترم جدید تحصیلی در حوزه های علیمه خراسان شمالی از خانواده های این استان خواست تا فرزندان با استعداد خود را برای تحصیل علوم دینی به حوزه های علمیه بفرستند.

کد خبر 2235796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha