۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۵۷

حجت الاسلام یعقوبی:

مسئولان به یاوه گویی های آمریکا پاسخ متناسب دهند

مسئولان به یاوه گویی های آمریکا پاسخ متناسب دهند

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به برخی اظهارات اخیر مقام های آمریکایی در مورد ایران از مسئولان و دولت مردان کشور خواست تا پاسخ مناسبی به این یاوه گویی ها بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیه شریف"والفجر و لیال العشر" تجلی یافت و پس از 10 روز فجر، خورشید انقلاب اسلامی طلوع کرد.

وی افزود: خورشید انقلاب اسلامی طلوع کرد و تاریکی های ظلم و ستم و جهل را کنار زد تا مردم ایران پس از سال های زندگی تحت سلطه استعمار، زندگی عزت مندانه در سایه نظام اسلامی را تجربه کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در بهشت زهرا در بدو ورود به کشور، عنوان کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی در آن سخنرانی مشهور وقتی از تعیین دولت سخن می گفت در واقع مسئله ولایت الهی و حق تعیین دولتی دینی را تبیین کرد و پس از آن نیز تشریح کرد که این دولت و نظام، حکومتی بر مبنای مردم سالاری دینی و شخصیت دادن به مردم خواهد بود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: البته مردم ایران در مسئله پیروزی انقلاب اسلامی پیش از آن که انقلاب کنند ابتدا در درون خود انقلابی ایجاد کرده و متحول شدند و آنگاه برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به میدان آمدند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارنظرهای اخیر برخی از مقام های آمریکایی درباره ایران مبنی بر قرار داشتن گزینه نظامی بر روی میز، عنوان کرد: مقام معظم رهبری با طرح مسئله نرمش قهرمانانه فرمودند که باید اقتدار و صلابت خود در صحنه بین المللی را حفظ کنیم اما در عین حال تشنج ها در این حوزه را هم کاهش دهیم.

وی افزود: در حوزه دیپلماسی خارجی نباید تشنج زایی کنیم اما اعتماد به دشمن هم اشتباه است چرا که نمی شود به دولت آمریکا که تا این اندازه جسور شده و بر علیه ملت ما می تازد اعتماد کرد.

حجت الاسلام یعقوبی با طرح این سوال که آیا ساکت ماندن در برابر این جسارت ها و یاوه گویی های آمریکا جایز است؟ گفت: بر مبنای فرموده رهبری، نرمش قهرمانانه به این معنا نیست که اگر آنها علیه ملت ایران حمله و تحقیر کردند ما با نرمش جواب آنها را بدهیم.

وی اضافه کرد: مسئولان و دولت مردان ما هم باید محکم و مردانه پاسخ این یاوه گویی ها را بدهند همان گونه که در روزهای اخیر سرلشگر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران پاسخ محکمی به این اظهارات نسنجیده و نادرست وزیر امور خاریجه آمریکا داد و گفت که ملت ایران سال هاست که منتظر رویارویی مستقیم با آمریکا هستند و آروزی جنگ با این کشور را دارند پس این ملت از گزینه های روی میز شما نمی ترسند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در پایان گفت: در مسئله مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی اگر کسی به هیئت رسمی ایران اعتراض و یا انتقادی می کند این به معنای مخالفت با دولت نیست چرا که اعتماد به مسئولان منافاتی با تذکر و اعتراض ندارد.

کد خبر 2225411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha