۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۸:۵۶

حجت الاسلام یعقوبی:

احیای موسیقی سنتی از توسعه موسیقی مبتذل غربی در جامعه جلوگیری می‌کند

احیای موسیقی سنتی از توسعه موسیقی مبتذل غربی در جامعه جلوگیری می‌کند

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: موسيقي سنتي و سالم نياز به احيا دارد تا با آن بتوانيم از توسعه موسيقي مبتذل غربي که زندگي ها را فلج کرده است جلوگيري کنيم و اين پديده را از جامعه بزداييم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر یکشنبه دردر همايش ستادهاي احياي امر به معروف و نهي از منکر خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاري کنسرت در استان بايد مديريت و از ورود غير بومي ها به اين کنسرت ها جلوگيري شود.

وی با بيان اين که دست هاي پنهان در کار است تا اين کنسرت ها با حضور افرادي از خارج از استان برگزار شود، تصريح کرد: دفتري تأسيس شده است با نام ثبت نام از مشهدي ها براي کنسرت در بجنورد و به آن ها از اين طريق بليت فروخته مي شود و بيشترين افرادي که در کنسرت ها حضور دارند از استان نيستند بلکه از ديگر استان ها به بجنورد مي آيند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به مسئولان در مورد جرياني که در پشت اين کار است هشدار داد و افزود: جرياني در کار است تا آبروي استان را ببرند و اگر در استان کنسرتي برگزار مي شود از ورود افراد ديگر با وضع نامناسب که بومي استان هم نيستند، جلوگيري شود.

وی افزود: اگر اين کنسرت ها مديريت نشود، به فرهنگ و ارزش هاي بومي استان ضربه مي خورد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که در مسائل فرهنگي، ائمه جمعه نگاه هايي دارند که بايد به عنوان توصيه مطرح شود، تصريح کرد: اسلام با شادي بدون گناه هيچ مخالفتي ندارد اما گاهي گناه توليد مي شود و صدور پيدا مي کند که نبايد اين کار انجام شود و ممنوع است.

وي بيان کرد: از مسئولان اجرايي تقاضا دارم به اين موضوع توجه بيشتري داشته باشند.

 

کد خبر 2392398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha