۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴

حجت الاسلام یعقوبی:

ازدواج های آسان و به هنگام نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

ازدواج های آسان و به هنگام نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که تسهیل ازدواج مانع از بروز بسیاری از گناهان در جامعه می شود، گفت: ازدواج های آسان و به هنگام نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح سه شنبه در اولين همايش سبك زندگي اسلامي در همسر گزيني و مهارت هاي زندگي در خراسان شمالي که در محل پردیس دانشگاه فرهنگیان بجنورد با حضور اساتيد و دانشجويان استانی برگزار شد، بر ترویج سبک زندگی اسلامی در همسر گزيني و مهارت هاي زندگي تأکید کرد.

وی که به نمايندگي از نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه فرهنگيان كشور در اين همايش سخن می گفت، اظهار کرد: ازدواج مهمترين نقطه عطف و فصل جديد در زندگي هر فرد محسوب می شود.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به اينكه انسان داراي سه قوه شهويه، قضبيه و وهمیه است، اضافه کرد: قوه شهویه و قضبیه بايد توسط قوه عقل در وجود هر انساني مديريت شود در غیر این صورت صدمات و آسیب های جبران ناپذیری خواهد داشت.

وي افزود: ازدواج به معنای قدم گذاشتن در راه درست و به جا آوردن شرع دین که فصل جديدي براي تكامل هر انسان به وجود می آورد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اينكه قرآن مجيد ازدواج را به لباس تشبيه كرده است، گفت: لباس مايه زينت است و انسان براي پوشش خود از آن استفاده مي كند و به عبارتي زن و مرد لباس يكديگر هستند كه در فراز و نشيب زندگي بايد كنار يكديگر باشند.

وي اظهار داشت: ازدواج نبايد به شكل عشق هاي زودگذر و رنگي باشد بلکه می بايد با عشق معنوي باشد تا مستحكم و پايدار بماند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که تسهیل ازدواج مانع از بروز بسیاری از گناهان در جامعه می شود، تصریح کرد: ازدواج های آسان و به هنگام در جامعه نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به نقش والدین و متولیان فرهنگی مذهبی در این زمینه، افزود: باید خانواده ها در این حوزه به مدد مسئولان آمده و شرایط را به گونه ای مهیا کنند که در آینده ای نزدیک دانشجویان و جوانان ما بیشتر به سمت ازدواج های آسان گرایش پیدا کنند.

کد خبر 2393287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha