۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۲۳:۳۰

حجت الاسلام یعقوبی:

فرهنگ کسب روزی حلال در جامعه پر رنگ تر شود

فرهنگ کسب روزی حلال در جامعه پر رنگ تر شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه متأسفانه مردم و بازاریان امروز بیشتر به فکر کسب سود حداکثری خود هستند تاکید کرد: فرهنگ کسب روزی حلال باید در جامعه پر رنگ تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم با شرکت روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد و هیئات مذهبی خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه امروز كسب روزي حلال براي مردم و كسبه كمرنگ شده است.

وی اضافه کرد: تأسف آور است که حرام خوري در جامعه آسان شده به طوري كه حتی برخي از مديران خراسان شمالي نيز به راحتي حرام خوري مي كنند.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی برخي از مديران دستگاه هاي اجرايي استان به منظور در اختيار گذاشتن اعتبار و پروژه ها به پيمانكاران از آنان پول مي خواهند كه اين خود حرام خوري است.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي اظهار داشت: حرام خوری شاخ و دم ندارد و این گونه اقدامات مسئولان استان در قبال واگذاری پروژه ها عین حرام خوری است.

 وی در ادامه ماه محرم را فرصت مناسبي براي انتقال و ترویج فرهنگ کسب روزی حلال در بین مردم دانست و گفت: بايد در ماه محرم و ايام ديگر مردم را نسبت به آسيب هاي حرام خوري آگاه كرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنين از روحانيون و مبلغان به عنوان پرچمداران اسلام ياد كرد و گفت: تبليغ و ابلاغ به عنوان جايگاه نبوت و امامت است بنابراين بايد به اين جايگاه توجه ويژه و بيشتري داشت و ارزش آن را قدر دانست.

حجت الاسلام يعقوبي افزود: شناخت، ایمان و استقامت به هدف از مراحل تبليغ است و يك مبلغ بايد تمامي مراحلي را مد نظر داشته باشد تا اثر گذاري سخنان وي در ديگران بيشتر شود.

امام جمعه بجنورد زمان شناسی و موقعیت شناسی را از دیگر ویژگی هاي يك مبلغ و روحاني عنوان كرد و گفت: مبلغ و روحانی باید اين دو ويژگي را در کنار اخلاص در گفتار و رفتار خود داشته باشد تا فعالیت های تبلیغی او در مردم اثرگذار باشد.

کد خبر 2394545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha