مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران در مسکو خبر داد و افزود: روسیه، یکی از بازارهای جدید ما در زمینه صادرات است.

پویا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر از از برگزاری نمایشگاه  صنایع دستی در مسکو خبر داد و افزود: این نمایشگاه ۲۳ تا ۲۷ تیر در مسکو برگزار می‌شود و ما درپی آن هستیم تا صادرات فرآورده‌های دستی خود به کشوری چون روسیه را گسترش دهیم.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور، روسیه را یکی از بازارهای جدید فروش و صادرات صنایع دستی دانست و افزود: شعار همیشه ما حفظ بازارهای سنتی و افزایش و توسعه بازارهای جدید بوده است؛ امروز یکی از بازارهای جدید، بازار کشورهایی با اقتصاد نوظهور است. از این‌رو می‌کوشیم تا نمایشگاه‌هایی در روسیه و همچنین در چین برگزار کنیم تا راه نفوذ‌مان به این بازارها باز شود.

محمودیان با اشاره به این‌که هدفمند رفتار کردن و توجه به زیرساخت‌ها، لازمه گسترش صادرات است گفت: اگر چین، بازار دنیا را فتح کرده و هند، سهم عمده‌ای از فروش صنایع دستی در دنیا را به خود اختصاص داده به این خاطر است که هدفمند رفتار کرده و برنامه داشته‌اند. صادراتی که زیر ساخت نداشته باشد، شاید یک تاثیر مقطعی بر میزان فروش و صادرات صنایع دستی بگذارد اما این تاثیر، ادامه دار نیست.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور، ارائه تسهیلات لازم را یکی از راه‌های توسعه صادرات دانست و افزود: ما به یک صادرات پایدار در حوزه صنایع‌دستی نیاز داریم و در این راستا شعار ما حفظ بازارهای سنتی و در عین حال توسعه بازارهای جدید است.