رمان «کارمیلا» نوشته شریدن لی فانو با ترجمه هامون جعفرنژاد توسط انتشارات بوتیمار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «کارمیلا» نوشته شریدن لی فانو به تازگی با ترجمه هامون جعفرنژاد توسط انتشارات بوتیمار منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب در قالب دومین عنوان مجموعه رمان‌های معمایی ذره بین منتشر شده که توسط این ناشر چاپ می رسد.

جوزف شریدن لی فانو متولد سال ۱۸۱۴ و درگذشته در سال ۱۸۷۳، ملقب به شاهزاده نامرئی، روزنامه نگار و نویسنده ایرلندی سبک گوتیک و خالق داستان روح ویکتوریایی است. اگرچه او را بیش از همه به دلیل نوشتن رمان «عمو سیلاس» در سال ۱۸۶۴ می شناسند، اما رمان خون آشامی او «کارمیلا» بود که در سال ۱۸۷۲ موجب تعریف ژانر وحشت شد و احتمال می رود که بر برام استاکر نویسنده «دراکولا» تاثیرگذار بوده باشد.

لی فانو در سال ۱۸۴۴ با سوزان بنت ازدواج کرد. در سال ۱۸۵۸ که سوزان درگذشت، لی فانو به شخصیتی گوشه گیر تبدیل شد. همین امر به نوعی باعث شد که او ثمربخش ترین و موفق ترین سال های کاری اش را در مقام یک نویسنده سپری کند. او با دو شمع که روشنایی نوشتن های شبانه اش بودند، به یک شخصیت برجسته در علوم ماوراءالطبیعه در قرن نوزدهم تبدیل شد. کار او کانون توجه سبک گوتیک بر منابع خارجی ژانر وحشت را به پتانسیل های روان شناختی درونی معطوف کرد تا ترس را در قلب انسان ها برانگیزد.

رمان «کارمیلا» ۱۶ فصل دارد که عناوین شان به ترتیب عبارت است از: ترس زودهنگام، یک مهمان، مقایسه خاطرات، پرسه زنی، شباهتی شگفت انگیز، عذابی بسیار عجیب، هبوط، جستجو، پزشک، داغ دیده، داستان، یک درخواست، جنگل بان، دیدار، قضاوت الهی و اعدام، فصل آخر.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

کارمیلا آن روز دیرتر از معمول از اتاقش بیرون آمد.

همان ابتدا که به هم رسیدیم شروع به صحبت کرد: «دیشب خیلی ترسیده بودم و تقریبا مطمئنم اگر آن طلسم را از آن گوژپشت بیچاره که آن قدر به او توهین کردم نخریده بودم، اتفاق ناگواری می افتاد. خواب دیدم موجودی ترسناک در اطراف تختم پرسه می زند، با وحشت از خواب برخاستم، ولی بلافاصله دیدم _ یا خیال کردم که _ همان موجود سیاه پوش در کنار شومینه ایستاده. در همین لحظه طلسمم را زیر بالش احساس کردم و درست زمانی که انگشتانم با طلسم تماس پیدا کرد آن موجود ناپدید شد. به همین خاطر مطمئم اگر آن طلسم را به همراه نداشتم، آن موجود به من آسیب می رساند و شاید همان بلایی که بر سر آن روستاییان بیچاره آمده بر سر من هم می آمد.»

با شنیدن این داستان، من هم خواب دیشبم را بازگو کردم و کارمیلا بیش از پیش وحشت زده شد.

با حرارت پرسید: «آیا طلسم را به همراه داشتی؟»...

این کتاب با ۱۲۸ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۰ هزار ریال منتشر شده است.