رمان «یابنده نگهبان» نوشته استفان کینگ با ترجمه سمیه داننده توسط انتشارات ماهابه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «یابنده نگهبان» نوشته استفان کینگ به تازگی با ترجمه سمیه داننده توسط انتشارات ماهابه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

درخشش، رستگاری در شائوشنگ، مسیر سبز و... از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که نام استفان کینگ به عنوان نویسنده نسخه داستانی‌شان مطرح شده است.

استفان کینگ خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در گونه‌های وحشت و خیال‌پردازی است. او در سپتامبر ۱۹۴۷ در پورتلند آمریکا متولد شده و استقبال باورنکردنی از رمان‌هایش باعث شد که تهیه کنندگان هالیوود خیلی زود اقتباس سینمایی از آثارش را در دستور کار قرار دهند. کینگ تا به حال با کارگردانانی چون استنلی کوبریک، برایان دی‌پالما، فرانک دارابوت و ... همکاری داشته است.

«یابنده نگهبان» به گفته بسیاری از منتقدان، شاهکار کینگ محسوب می‌شود که توانست در سال ۲۰۱۵ به مدت زیادی در صدر جدول پرفروش‌ترین رمان سایت اینترنتی نیویورک تایمز، آمازون، گاردین و... باقی بماند.

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم:

اگر می پرسید، هاگز می گفت شک دارد از داستان بدبختی یک دختر ۱۳ ساله تعجب کند چه برسد به این که شگفت زده شود اما شگفت زده شد. حیرت‌آور بود. و او همه داستان را باور کرد؛ خیال پردازی هم نیست.

وقتی حرف های تینا تمام شد، خیلی آرام شده بود. هاگز قبلا این منظره را دیده بود. شاید اعتراف کار خوبی باشد و شاید هم نباشد اما قطعا باعث آرامش می‌شود.

در اتاق را باز کرد و هالی را دید که پشت میزش نشسته و با کامپیوتر بازی می‌کند. در کنارش یک کیسه پر از خوراکی دیده می‌شد که برای ۴ ساعت کافی بود. هاگز گفت «بیا تو، هالی. به تو نیاز دارد. آن‌ها را هم با خودت بیاور.»

هالی با احتیاط داخل شد. نگاهی به تینا سابر انداخت و به نظر می‌رسید از دیدن او خیالش راحت شده است. هر یک از دخترها یک شکلات برداشتند، که به نظر می‌رسید خیالش را راحت تر کرد. هاگز هم خودش یک عدد برداشت. به نظر می‌رسید سالادی که برای ناهارش خورده یک ماه پیش هضم شده، و همبرگر گیاهی هم کافی نبوده. گاهی فکر می‌کند به رستوران برود و همه غذاهایی که داخل منو نوشته شده را سفارش دهد.

این کتاب با ۴۹۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۸۰ هزار ریال منتشر شده است.