جدیدترین رمان جان گریشام که بار دیگر در حوزه مسایل حقوقی نوشته شده، پاییز امسال به بازار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جان گریشام نویسنده پرفروش آمریکایی با کتاب جدیدی با عنوان «حسابرسی» به کتابفروشی‌ها باز می‌گردد.

جان گریشام در این کتاب باره دیگر به کلانتون در می‌سی‌سی‌پی بازگشته و داستان یک قتل غیرقابل تصور و دادگاه عجیبی را که پس از آن برگزار می‌شود، تصویر می‌کند.

گفته شده این رمان قطعا از رمان‌های پرقدرت و هیجان‌انگیز حقوقی است.

شخصیت اصلی این کتاب پیت بانینگ پسر محبوب شهر است، یک قهرمان بازگشته از جنگ، رییس خانواده‌ای با قدرت، یک کشاورز، پدر، همسایه و عضو وفادار به کلیسای متدیست. بعد در یک صبح سرد اکتبر سال ۱۹۴۶ او صبح زود بیدار می‌شود، در شهر راه می‌افتد و راهی کلیسا می‌شود و با شلیک یک گلوله پدر دکستر بِل را می‌کشد.

خود این قتل به اندازه کافی شوک برانگیز هست، ولی تنها جمله‌ای که وی پس از آن به زبان می‌آورد این است که: ‌چیزی برای گفتن ندارم. و چنین است که قتل پدر روحانی به یک جنایت فراموشی‌نشدنی و اسرارآمیز شهر بدل می‌شود.

«حسابرسی» در ۴۳۲ صفحه از سوی انتشارات دابلدی بوکز ۲۳ اکتبر ۲۰۱۸ به بازار می‌آید.

گریشام سال‌ها پیش از آن که نامش به عنوان خالق کتاب‌های مدرن حقوقی مطرح شود هفته ۷۰-۶۰ ساعت به عنوان وکیل در شهر کوچک ساوت‌هیون در می‌سی‌سی‌پی کار می‌کرد.

وی متولد ۸ فوریه ۱۹۵۵ در آرکانزاس است.

«حسابرسی» نامی است که برای عنوان این کتاب دو هفته پیش انتخاب و اعلام شد. این کتاب چهلمین رمان گریشام است. گریشام درباره این رمان نوشته است: این رمان، با بقیه خیلی فرق دارد. شاید دلیل اصلی‌اش این باشد که ماجرایش پیش از تولد من اتفاق می‌افتد.

آخرین کتاب گریشام «جزیره کامینو» در ۳۰۴ صفحه ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) سال پیش (۱۳۹۶) به بازار آمده بود.