ترجمه رمان «نیایش» به‌عنوان هفتمین جلد از مجموعه «گمشدگان» نوشته مارگارت پیترسون هدیکس توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «نیایش» به‌عنوان هفتمین جلد از مجموعه «گمشدگان» نوشته مارگارت پیترسون هدیکس به‌تازگی با ترجمه پروین جلوه‌نژاد توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

پیش از این، «پیداشدگان»، «فرستادگان»، «کارشکنی»، «شکاف زمان»، «گرفتار» و «دوره خطر» به‌عنوان کتاب‌های یک تا شش این مجموعه با ترجمه همین مترجم منتشر شده‌اند.

داستان این‌مجموعه هم از این قرار است که هواپیمایی مرموز در فرودگاه به زمین می‌نشیند و مسافرانش کودکانی هستند که هیچ‌فرد بزرگتری همراهشان نیست. در اطلاعات پرواز فرودگاه هم، هیچ نشانه‌ای ثبت نشده و همه‌چیز این پرواز مرموز است.

در ادامه داستان، چند سال بعد برای دو نوجوان نامه‌ها و اتفاقات مرموزی می‌افتد. این دونفر بچه‌هایی هستند که توسط خانواده‌هایی به فرزندی پذیرفته شده و پیشنه‌شان کاملا نامعلوم است. کم‌کم در طول داستان جلد اول، مشخص می‌شود که این دو نفر همان مسافران پرواز مورد نظر هستند که از زمان گذر کرده‌اند. در واقع این‌دو و بقیه که در طول جلدهای دوم تا هفتم مجموعه، هم‌دیگر را پیدا می‌کنند، کودکانی هستند که قرار بوده توسط ماشین زمان از قرون گذشته به قرن آینده سفر کنند و در اثر اشتباه محاسباتی در زمان حال فرود آمده‌اند. این کودکان اکثرا شاهزاده‌های گمشده تاریخ هستند و در هرجلد از این‌مجموعه با ماجراهای عجیب و مهیجی روبرو می‌شوند.

هفتمین جلد از مجموعه «گمشدگان» با ۳۴۴ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است. قیمت مجموعه هفت‌جلدی مجموعه مذکور هم ۱۵۱ هزار تومان است.