رمان «چهل قانون عشق» نوشته الف شفق که در ایران با نام «ملت عشق» شناخته می‌شود، با ترجمه علی‌اکبر قاری نیت توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «چهل قانون عشق» نوشته الف شفق (الیف شافاک) به‌تازگی با ترجمه علی‌اکبر قاری‌نیت توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

«چهل قانون عشق» یا «ملت عشق» رمانی است که باعث معرفی و شهرت الف شفق در ایران شد. این‌کتاب برای اولین‌بار سال ۲۰۱۰ منتشر شد. نام‌اصلی آن به ترکی «عشق» و به انگلیسی «چهل قانون عشق» بود و در قالب دو قصه موازی، به مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و عرفان اسلامی ارتباط دارد. ترجمه ارسلان فصیحی از این‌کتاب پیش‌تر توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

در محور این‌داستان زنی به‌نام اِلا روبینشتاین با شوهر و سه فرزند حضور دارد که در خانه‌ای مجلل زندگی می‌کند و همه‌ عوامل خوشبختی‌اش فراهم‌اند. اما او احساس خوشبختی نمی‌کند چون خلایی بزرگ در زندگی دارد و آن‌خلا، عشق است. به این‌ترتیب با مواجهه با متنی که مربوط به مولانا و شمس تبریزی است، وارد فضای دیگری می‌شود و جستجویی صوفیانه را شروع می‌کند...

ترجمه علی‌اکبر قاری‌نیت از این‌کتاب با ۳۴۲ صفحه و قیمت ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان منتشر شده است.