شماره جدید ماهنامه کودک «قلک» ویژه بهار ۱۴۰۰ منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتادیکمین شماره ماهنامه قلک ویژه فروردین‌ ۱۴۰۰ به‌تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است. مخاطبان این‌نشریه که ششمین‌سال فعالیت خود را آغاز می‌کند، کودکان گروه سنی ۳ تا ۷ سال هستند.

در این شماره از مجله مذکور، به بهانه فرارسیدن سال جدید، «بیجو و جیبو» دو شخصیت خرگوشی قلک، سال نو را در کنار دوستانشان تحویل می‌کنند، عمو نوروز و ننه سرما به دلیل شرایط کرونایی تلفنی با هم گفت‌وگو می‌کنند، «دیدی‌ و دادی» دو شخصیت فضایی قُلکی برای تولدشان در روز اول بهار کارت هدیه برای هم می‌گیرند، پزشکان ایرانی هفت‌سین کرونایی می‌چینند و قُلکی‌ها، نوروز را با بچه‌های افغانستان جشن می‌گیرند.

شعر «به سبزه‌ها چی گفتی؟» سروده زهرا موسوی و تصویرگری نازنین ارزه‌گر، داستان «پیک‌ کمکی!» از نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، شعری از زهرا موسوی همراه با بازی «بچین و بچش»، داستان «لباس رویِ بند مال کیه؟!» با ترجمه نسترن فتحی و تصویرگری رابرت دویس، داستان «هدیه تولدِ دی‌دی» از مریم شجاعی‌پور و تصویرگری فاطمه زمانه‌رو، بازی شومینه خاموش، اخبار قِل‌قُلکی از زهرا جلائی‌پور و تصویرگری میثم موسوی، آشنایی با کشور افغانستان نوشته جویا میرزاده و بازی ببین و بگو از جمله مطالب این‌شماره «قلک» هستند.

این‌مجله با ۲۸ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان روی پیشخوان آمده است.

ماهنامه «قلک» همچنین با توجه شیوع ویروس کرونا در جهان و تبعاتی که بر ابعاد گوناگون زندگی بشر داشته، با محوریت موضوعی «کودکان و دوران کرونایی» اقدام به برگزاری رویدادی با عنوان «جشنواره فرهنگی هنری فرفره» کرده است. این جشنواره در چهار رشته عکاسی، نقاشی، شعر و داستان برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی WWW.CAPF.IR مراجعه کنند.