بوشهر- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: تکلیف پرونده‌های مسکن معطل مانده در بانک‌های استان بوشهر تعیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حیدری بریدی صبح یکشنبه در نشست شورای تأمین مسکن شهرستان دیر اظهار داشت: دو پروژه انبوه سازی مسکن در شهرستان دیر داریم.

وی خاطرنشان کرد: ۶۸ واحدی در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول ۳۲ واحد با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم ۳۶ واحد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و در مجموع ۶۸ واحد با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر خطاب به مدیران بانک‌های شهرستان دیر تاکید کرد: هرچه سریع‌تر تکلیف پرونده‌های معطل مانده در بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات را مشخص کنید تا ساخت مسکن در شهرستان سرعت گیرد.

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومان

وی ادامه داد: از همه ظرفیت‌های اجرایی و قانونی برای ساخت مسکن در شهرستان استفاده خواهیم کرد و این امر با همکاری و همراهی مردم و بانک‌ها محقق خواهد شد.

حیدری افزود: بر اساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن کشور، سهم استان بوشهر از محل احداث واحدهای مسکونی محرومان هزار و ۵۰۰ واحد تعیین شده‌است.

ساخت ۲۰۰ واحد مسکن در دیر

وی بیان کرد: سهم شهرستان دیر در این خصوص ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که تاکنون ۸۵ درصد انعقاد قرار داد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به ازای هر واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان بلاعوض از سویی بنیاد مسکن به مردم پرداخت خواهد شد و همچنین ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.