۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۵۱

محمدي:

بنیاد مسکن خراسان شمالی 412 واحد مسکن شهری برای اقشار کم درآمد احداث کرد

بنیاد مسکن خراسان شمالی 412 واحد مسکن شهری برای اقشار کم درآمد احداث کرد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: این نهاد 412 واحد مسکن شهری را برای اقشار کم درآمد مناطق شهری زیر 25 هزار نفر احداث کرده است.

علي محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اينكه بنياد مسكن انقلاب اسلامي در زمينه احداث مسكن شهري دو هزار و 42 واحدي مسكن شهري را در سطح شهرستان‌هاي استان در دست انجام دارد، گفت: این نهاد تاکنون 412 واحد مسكن شهري را در سطح شهرستان‌هاي استان به اتمام رسانده است.

وي با بیان این که یکی از اساسي ترين وظايفي كه از بدو تاسيس بنياد مسكن پيگيري مي‌شود ساخت و ساز واحدهاي مسكوني ارزان قيمت است، افزود: كيفيت ساخت و رعايت استانداردها، نظارت بر اجرا و استفاده از مدل ها و معماري مناسب همواره در طرح و پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی مدنظر بوده است.

محمدي اضافه كرد: بر اين اساس بنياد مسكن استان در حال حاضر 628 واحد مسكوني شهري را در دست اجرا دارد.

اين مسئول با اشاره به اجراي 628 واحد مسكن شهري در استان گفت: از اين تعداد 60 واحد مسكونی در شيروان با پيشرفت فيزيكي 58 درصد، بجنورد 428 واحد با پيشرفت فيزيكي 27 درصد، گرمه 40 واحد با پيشرفت دو درصد و اسفراين نيز 100 واحد مسكوني با پيشرفت دو درصد در حال اجرا است.

محمدي تعداد واحدهاي مسكوني شهري در حال طراحي در سطح شهرستان هاي استان را هزار و  928 واحد اعلام و اظهار كرد: اين تعداد واحد مسكوني از پيشرفت فيزيكي 50 تا 100 درصد برخوردارند.

وي در خصوص پروژه هاي مسكن مهر در استان نیز گفت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي به عنوان كارگزار سازمان مسكن و شهرسازي، متولي مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت است و در این راستا متقاضيان پس از ثبت نام و واگذاري يا تامين زمين به بانك هاي عامل معرفي مي شوند.

به گفته محمدي سهميه خراسان شمالي در اين زمينه با وجود 15 شهر زير 25 هزار نفر، با 21 هزار و 750 خانوار، پنج هزار و 500 واحد است.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات دفتر امور مشاركتهاي مردمي و حساب 100 حضرت امام(ره) در خراسان شمالي افزود: بنا به فرمان تاريخي حضرت امام خميني(ره) در زمان افتتاح حساب 100 و تاسيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي وظيفه اصلي اين نهاد تامين مسكن براي محرومين و اقشار كم درآمد جامعه بوده و در این زمینه هزينه هاي مرتبط از محل وجوه جاري به حساب 100 و نيز درآمدهاي حاصل از فعاليتهاي اين نهاد تامين مي شود.

محمدي اضافه کرد: بر اين اساس، تعداد واحدهاي مسكوني انجمن خيرين مسكن ساز استان 342 واحد است.

اين مسئول تشكيل هيئت امنا حساب 100 حضرت امام(ره)، كمك خيرين مسكن ساز خراسان شمالي براي ساخت مسكن محرومين با اعتبار يك ميليارد و 700 ميليون ريال به انجمن خيرين مسكن ساز، كمك غيرنفدي يك ميليارد و 800 ميليون ريالي بنياد مسكن استان براي ساخت مسكن محرومان و ... را برخي از عملكردهاي حساب 100 امام(ره) در استان عنوان كرد.

 مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالي همچنین اظهار کرد: تاکنون هزار و 940 فقره تسهيلات احداث مسکن از سوی این نهاد به خانواده های استان اعطا شده و در این زمینه نیز بانك هاي مسكن، رفاه، ملت و تجارت، بانك هاي عامل بوده اند.

کد خبر 2256608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha