کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از واکسیناسیون ۹۳ درصدی دانش آموزان کرمانشاهی خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۹۳ درصد نوجوانان از سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان کرمانشاه نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر ۷۱ درصد نوجوان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان کرمانشاه نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: همکاری‌هایی که بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای افزایش پوشش واکسیناسیون دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان صورت گرفته بسیار تأثیر گذار بوده است.

شکیبا با اشاره به نوع واکسن‌های تزریقی برای دانش آموزان، بیان کرد: واکسن‌هایی که از سوی وزارت بهداشت و درمان برای نوجوانان ۱۲ الی ۱۸ سال ابلاغ شده، تزریق واکسن سینوفارم بوده که در ۲ نوبت و با فاصله زمانی ۲۱ تا ۲۸ روز تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در حال حاضر میانگین واکسیناسیون در استان کرمانشاه برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال از میانگین کشوری در این رده سنی بالاتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص فعالیت پایگاه‌های واکسیناسیون در استان کرمانشاه، گفت: در تمام نقاط شهری و روستایی مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون حضور فعال داشته و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به این مراکز واکسن کرونا خود را به راحتی دریافت کنند.

شکیبا تاکید کرد: از خانواده‌ها و دانش آموزانی که تاکنون برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند تقاضا دارم هر چه سریع‌تر برای واکسینه شدن خود و فرزندان به پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

برچسب‌ها