اردبیل- روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبیک به فرمان امام خمینی(ره) است که مردم اردبیل با آمادگی برای حضور در این مراسم بار دیگر همبستگی خود را با مردم این سرزمین اعلام کردند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛ روزی که با دستور امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان روز رسمی حمایت از مظلوم فلسطین اعلام شد و امروزه علاوه بر ایران، بنا بر گزارش‌ها روشنفکران و هنرمندان حدود ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان به حمایت از این مردم مظلوم برخاسته اند.

این روز، روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است که به وسیله دست متجاوز اشغالگران، مداخله‌کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است، روز تکرار حماسه دفاع مردم مسلمان جهان و ایرانیان آزاده از مردم بی دفاع فلسطین، روزی که نه تنها ایران اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به عنوان مسئله نخست جهان اسلام به نمایش می‌گذارد، بلکه تمام جهان اسلام و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب هم پرچم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را باشکوه به اهتزار درمی‌آورند.

امسال پس از گذشت ۲ سال از شرایط کرونایی راهپیمایی این روز جهانی، روزی که غفلت مظلومیت ۷۴ ساله مردم ستم‌دیده فلسطین اشغالی را در میان تفکر جهانی لمس نمودیم، در همه شهرها و روستاها برگزار می‌شود و مردم با حضور در این راهپیمایی نشان خواهند داد هرگز از اصول و آرمان‌های خود دست نخواهند کشید و به مبارزان فلسطینی این نوید را می‌دهند که در این راه تنها نیستند و همواره یار و یاور آنان خواهند بود.

مردم دارالارشاد اردبیل و سایر شهرستان‌های استان نیز برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اعلام آمادگی کرده‌اند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند و با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» و «هیهات من الذله» بار دیگر به مردم دنیا ثابت خواهند کرد پای آرمان‌های اسلام که همواره مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم است، ایستاده اند.

همچنین در این روز، مسابقه عکاسی روز جهانی قدس ویژه دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل به همت معاونت فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل برگزار و نفرات برگزیده تجلیل خواهند شد و شرکت کنندگان تا عید فطر فرصت دارند تا آثار خود را از طریق آیدی farhang-sazi1401@ در پیام رسان ها ارسال نمایند که در پایان به نفرات برگزیده جوایز اهدا خواهد شد.

تمامی مسلمانان با مشت‌های گره کرده توان مبارزه با طلم را دارند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور و کشورهای اسلامی در استان اردبیل برگزار خواهد شد، اظهار کرد: امسال با فروکش کردن بیماری کرونا راهپیمایی روز جهانی قدس با شرکت آحاد مردم در شهرها و بخش‌های مختلف استان اردبیل از ساعت ۱۱ آغاز شده و شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهای انقلابی و ضد استکبار جهانی به سمت مصلاها و میعادگاه‌های نماز جمعه حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام باقری گفت: روز جهانی قدس به معنای احیای ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است و تک تک مسلمانان، حتی با دست خالی و مشت‌های گره کرده خود، توان مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار را دارد.

وی با بیان اینکه قطعاً در آینده نه چندان دور آزادی و عزت امت اسلامی را در این سرزمین الهی و قبله‌گاه اول مسلمین شاهد خواهیم بود، افزود: در راهپیمایی امسال تلاش بر این است تا آحاد مختلف جامعه و گروه‌های شرکت‌کننده در این تظاهرات، همراهی و پشتیبانی همه‌جانبه خود را از ملت‌های مستضعف و مظلوم جهان به ویژه آزادی‌خواهان فلسطینی و لبنانی نشان داده و محکومیت‌های سازمان جهانی و دولت‌های یاوه‌گو را نشان دهند.

محدودیت‌های ترافیکی در روز قدس اعمال می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در استان خبر داد و افزود: به منظور برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر اردبیل، محدویت‌ها و تمهیدات ویژه ترافیکی در تمامی مسیرهای منتهی به خیابان امام خمینی (ره) شهر اردبیل به صورت موقتی و دائم تا اتمام مراسم اعمال خواهد کرد.

فتاحی تصریح کرد: بر این اساس از ساعت یک بامداد روز جمعه نهم اردیبهشت ماه توقف هر نوع وسایل نقلیه در هسته مرکزی شهر اردبیل، حد فاصل تقاطع ایستگاه سرعین تا تقاطع بازار ممنوع خواهد بود و در صورت توقف وسایل نقلیه در مسیرهای اعلام شده، آنها به وسیله جرثقیل به خارج از رینگ محل برگزاری مراسم انتقال داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلیس به منظور انتظام‌بخشی عبور و مرور و کاهش تراکم ترافیک معابر در راهپیمایی روز قدس، اقدامات ویژه‌ای را برای رفاه حال شهروندان اجرا می‌کند، گفت: همچنین از ساعت هشت صبح روز جمعه نهم اردیبهشت ماه تردد هر نوع وسایل نقلیه در معابر منتهی به محل برگزاری راهپیمایی از جمله چهارراه حافظ، میدان ارتش، میدان قدس به ایستگاه سرعین، ایستگاه سرعین، ۱۵ خرداد، سه راه دانش به میدان شریعتی، میدان شریعتی، چهارراه ورزش به چهارراه امام، چهارراه امام، چهارراه پیر عبدالملک، چهارراه امام حسین و تقاطع ملت به بازار محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد.

روز قدس نماد همدلی ملت‌های مسلمان است

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس این روز را نماد وحدت و همدلی امت اسلامی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

این بیانیه می‌افزاید: در این روز فریادهای مرگ بر اسرائیل و ندای " هیهات من الذله " مسلمانان در گوش ظالمان طنین انداز خواهد شد و به حق که روز قدس روز تبلور عینی حمایت امت اسلام و ملت‌های آزاده از قیام و آزادی خواهی ملتی بزرگ و قهرمان است.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در این بیانیه تاکید کرده است: روز قدس نماد آزادی خواهی، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است تا با خروش یکپارچه علیه ظلم و بیداد، پرچم عدالت طلبی را در جهان برافراشته و ظرفیت و توان خویش را به رخ زیاده خواهان عالم بکشند.

در این بیانیه همچنین آماده است: ملت غیور و سلحشور ایران اسلامی روز قدس را تنها روز مبارزه با اسرائیل غاصب نمی‌داند که اسرائیل و صهیونیسم، حقیرتر از آن است که نیاز به این همه تجهیز باشد؛ بلکه روز قدس روز مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مستضعفین جهان است.

آموزش و پرورش استان اردبیل با گرامیداشت روز جهانی قدس از ملت شریف استان به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان دعوت کرد تا در این روز با تاسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همچون گذشته با حضور یکپارچه خود با آرمان‌های قدس شریف تجدید میثاق نموده و فریاد رسای خود را در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان برسانیم.

بیانیه بسیج رسانه استان اردبیل در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

سازمان بسیج رسانه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: امت اسلامی مساله فلسطین را فراموش نخواهد کرد. از مساله فلسطین صرف نظر نخواهد کرد، آمریکایی‌ها این را بدانند. حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

روز جهانی قدس، یادآور یکی از ابتکارات امام عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین اشغالی و اعلام برائت از جبهه استکبار و در رأس آن رژیم صهیونیستی است.

روزی که ندای توحید، تحقق‌بخش قدرت جدید در صحنه معادلات جهانی است. آنچه به تحقیق در این پیچ تاریخی نگرش دوگانه دنیای استکبار و همراهانش رانشان می‌دهد، غفلت در مظلومیت ۷۴ ساله مردم ستم‌دیده فلسطین اشغالی را در میان تفکر جهانی لمس نمودیم و از سوی دیگر فروپاشی داعش و شکست خفت‌بار تروریست‌های تکفیری و نیابتی رژیم صهیونیستی آمریکایی و وابستگانشان را از محور مقاومت در تاریخ ثبت کردیم.

پس این دستاوردها پیام آزادی قدس را ندا می‌زنند و وظیفه هر مسلمانی را برای بزرگ‌داشت روز جهانی قدس واجب و ضروری می‌نماید.

جهت حمایت از مظلومیت مظلوم‌ترین مردم جهان در راهپیمایی گرامیداشت روز قدس که نماد وحدت و همدلی، نقطه عزت و کرامت و ظلم‌ستیزی است شرکت خواهیم کرد.

اعضای بسیج رسانه و اصحاب رسانه استان اردبیل ضمن لبیک‌گویی به فرامین ولی امر مسلمین و زنده نگه داشتن یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) جهت حضور پر شور و حماسی به همراه خانواده خود دوشادوش مسلمین جهان در نشان دادن خشم و نفرت از کانون‌های ظلم و تجاوز و استکبار به‌ویژه آمریکا و اسرائیل در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد تا صدای دفاع از حقوق مظلومین و ستم‌دیدگان مردم فلسطین اشغالی را به گوش همه جهانیان برسانند.

روز قدس نماد رویارویی حق در برابر باطل

سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس، اعلام کرد: روز جهانی قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (ره) و نماد رویارویی حق در برابر باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج دیده فلسطین است.

در این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس یادگار ماندگار حضرت امام خمینی (ره) و نماد رویارویی حق در برابر باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج دیده فلسطین است.

در روز قدس نه تنها ایران اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان اسلام به نمایش می‌گذارد، بلکه تمام جهان اسلام و سایر ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب نیز پرچم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را در این روز باشکوه بر می‌افرازند تا نقشه شوم معامله قرن نقش بر آب شده و فلسطین آزاد از این موج سراسر خروش بیرون آید.

امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تمام توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها به ویژه آل سعود را نقش بر آب نموده به گونه‌ای که جبهه مقاومت قدرتمندتر از هر زمان دیگری این رژیم تروریستی و نامشروع را به ستوه آورده است.

آمریکا باید بداند که طرح تبلیغاتی و سیاسی معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، به رسمیت شناختن جولان، تروریستی اعلام نمودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که خواب از چشمان صهیونیست غاصب و همراهانش ربوده بود، تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که راه به جایی نخواهد برد و با خیزش و غرش سلیمانی‌ها مواجه خواهد شد.

در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب، در راهپیمایی و گرامیداشت روز قدس که نماد وحدت و همدلی، نقطه عزت و کرامت و نماد آزادی خواهی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی مردم مسلمان جهان است. پس از محدودیت‌های دوساله کرونایی دوشادوش سایر امت شهید پرور، باصلابت و اقتدار مثال زدنی شرکت نموده و ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس شهدا و امام شهیدان، حمایت خود را از مبارزات مردم مظلوم فلسطین اعلام خواهیم نمود.

پاسداران و بسیجیان به همراه مردم شهید پرور استان اردبیل همگام و همراه با تمامی مسلمانان جهان گوش جان به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب می‌سپارند و از تمامی دل‌های بی قرار دعوت به عمل می‌آورند تا با وحدت و گسترش تفکر مقاومت که نمونه‌ای از آن در شهدای مقاومت تبلور یافت، در راه بازگرداندن حتمی و قطعی قدس شریف و بازگرداندن آن به صاحبان اصلی سهمی هرچند کوچک، اما ارزشمند داشته باشند.

روز قدس روز به نمایش درآمدن قدرت امت اسلامی و آزادی خواهان جهان

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان اردبیل نیز به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه ای منتشر کرد که این بیانیه به این شرح است: اینک بر همگان آشکار شده که «روز قدس» روز به نمایش درآمدن قدرت امت اسلامی و آزادی خواهان جهان علیه فتنه‌های استکبار جهانی است و ماهیت واقعی رژیم غاصب صهیونیستی و نقشه شیطانی رژیم تروریست پرور ایالات متحده آمریکا و هم پیمانان جهانی و منطقه‌ای آنان در اجرای نقشه شوم «ازنیل تا فرات» و طرح ظالمانه «معامله قرن» را بر همگان آشکار کرده است.

این یادگار ارزشمند و ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نشانی از عمق دوراندیشی و هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) دارد و امروز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با استفاده از ظرفیت عظیم و پایان‌ناپذیر «روز قدس» مردم جهان را بیدار و امت مسلمان را به هم صدایی با ملت فلسطین برای دستیابی به حق مشروع شأن فرامی‌خوانند تا جهانیان را متوجه قصد پلید جهان‌خواران و ایادی مزدورشان در پایمال ساختن و نادیده گرفتن حقوق حقه ملت فلسطین و چند پاره کردن سرزمین آن‌ها برای مشروعیت بخشیدن به دولت جعلی صهیونیستی نمایند.

هرچند برخی دولت‌های خودباخته عربی با تدارک عادی سازی روابط در صدد آن هستند که ملت مظلوم فلسطین را در حاشیه نگه داشته و رژیم کودک کش را صاحب حق نداشته ای کنند، لکن به حمدالله ملت‌های مسلمان توانسته‌اند با تأسی از رهنمودهای امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری (ادام الله ظله العالی) «گفتمان مقاومت» و «حمایت فلسطین محور» را جهانی ساخته و به همگان ثابت نمایند تنها راه حل مسئله فلسطین اخراج اشغالگران و برچیدن بساط صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی و بازگشت آوارگان فلسطینی برای خلق و تحقق اراده آنان در تعیین سرنوشت‌شان است و هرگونه طرح و اقدامی که با این موضوع و حقانیت فلسطینیان فاصله داشته باشد، را شکست خورده و بازی در زمین اشغالگران قدس و حامیان پلید آن می‌دانند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان اردبیل، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و با آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و قبولی طاعات و عبادات برای تمامی مسلمین در ماه ضیافت الهی، همه آحاد امت اسلامی را برای قرار گرفتن در مسیر عزت بخش این جریان، با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل فرا می‌خواند، تا نقش بارز خود را در استمداد حقوق حقه جهان اسلام ایفا نمایند.

روز قدس روز اسلام است

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل به نام روز جهانی «قدس» نامگذاری شده است، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با تدبیری حکیمانه و تاریخی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و با این اقدام، معادلات شوم دنیای استکبار را به هم ریختند.

«روز قدس» از همان بدو شکل‌گیری موجب ایجاد خط وحدتی منسجم میان امت اسلامی و همچنین موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و برملا شدن ظلم صهیونیست‌های غاصب، شد و تا امروز توجه تمام جهانیان را به این مسئله مهم جهان اسلام، جلب کرده است.

حتی روز قدس در سالیان گذشته آنقدر بسط و گسترش پیدا کرده که به نماد مبارزه علیه اشغالگری و زورگویی در میان مسلمانان و تمامی آزادی خواهان جهان تبدیل گشته و نقش بی‌بدیلی در به شکست کشاندن نقشه‌های شوم و ضد بشری متجاوزان و زورگویان جهان همانند آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین داشته است.

اقدام امام خمینی (ره) منجر به پایه‌ریزی تشکیل یک جبهه مقاومت برای مقابله با اشغالگران قدس نیز گشت که امروز این جبهه مقاومت، استوارتر از همیشه در کمال عزت و اقتدار از حق و مظلوم دفاع می‌کند و مردم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت به برکت رهبری، ولی امر مسلمین جهان، هیمنه رژیم اشغالگر قدس را شکسته و حتماً این حرکت به نابودی غده سرطانی اسرائیل منجر خواهد شد.

ملت بزرگ ایران اسلامی هم‌صدا با سایر ملت‌های آزاده در روز باشکوه قدس، با دل‌هایی آکنده از امید رهایی فلسطین مظلوم از سیطره پوشالی اسرائیل غاصب و همیشه‌منفور، با مشت‌های گره‌کرده، غریو اتحاد خود و فریاد مظلومیت مردمی ستمدیده را به گوش استبداد جهانی می‌رسانند تا ستمگران بدانند که جهان اسلام پشتوانه فلسطین است.

با اقتدا به شهدای جبهه مقاومت به ویژه سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یقین داریم خیزش‌های اخیر و تحولات بسیار مهم جاری در سرزمین‌های اشغالی، نشأت گرفته از پیام متعالی روز قدس است که پس از گذشت هفت دهه از اشغال فلسطین می‌توان آن را نقطه عطفی در انتفاضه و مبارزه ملّت فلسطین علیه رژیم جعلی و خون آشام صهیونیستی دانست و این تحوّلات و تحرّکات میدانی، راهپیمایی روز قدس امسال را از اهمیت زیادی برخوردار کرده است.

در ادامه متن این بیانیه آمده است: روز قدس روزی است که پس از گذران تلخی ۲ سال اپیدمی کرونا، با حضور سبز و ریشه دار مسئولان و مردم روزه دار در میادین شهر و استان‌های میهن یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دینداری را معنا می بخشد.

کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در امتداد هم‌پیمانی با فرمان تاریخی امام راحل عظیم‌الشّان و در تداوم اطاعت از ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همگام با آحاد ملت ایران در روز جهانی قدس و پاسداشت خون شهدای گرانقدر مقاومت، به‌ویژه سردار دل‌ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، برگ زرین دیگری از همراهی امت‌های اسلامی اقصی نقاط جهان در حمایت از فلسطین و غضب بر رژیم صهیونیستی را رقم خواهند زد.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل با دعوت از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: همه ما مسلمانان بر مبنای آموزه‌های دینی پذیرش حاکمیت نامشروع رژیم صهیونیستی را بر اساس مفاهیم دینی خود برنتابیده و هم پذیرش نظام صهیونیستی را خارج از چهارچوب‌های اعتقادی و دینی خود می‌دانیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: از بابت صیانت از نظام حاکمیت عادلانه در عرصه جهانی وظیفه خود می‌دانیم انزجار خود را از یک چنین نظام و ساختار نامشروعی در نظام بین‌الملل ابراز کنیم.

وی افزود: به عنوان یک مسلمان که وظیفه داریم با مسلمانان و بشریتی که مظلوم واقع می‌شوند همدردی کنیم، حداقل تکلیف این است که با مشارکت در راهپیمایی‌ها انزجار خود را از ظلم رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کنیم.

اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی خسارت بزرگی را بر جهان اسلام تحمیل کرده که مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان باید حمایت از متن جهاد فلسطین را هدف خود قرار دهند تا خسارت‌ها جبران شود.

در طول سالیان مردم مسلمان برای اعتراض به حکومت صهیونیست و دفاع از حقوق مردم فلسطین به خیابان‌ها آمده و نشان دادند که اعتماد و اقتدار دچار فراموشی نمی‌شود و بر سر عهد خود راسخ و استوارند و هیچ گونه تردید مانع اراده قوی و استوار آنها نخواهد شد

دشمن غاصب و ستمگر بداند مردم همواره پای اراده استوار خود ایستاده اند و بصیرت شأن به خواب زمستانی نخواهد رفت.