عبدالملک الحوثی:

روز قدس روز آگاهی است

روز قدس روز آگاهی است

رهبر جنبش انصارالله یمن ضمن تاکید بر اهمیت روز جهانی قدس گفت: دشمنی برخی با ایران به عدم کرنش آن در برابر آمریکا و حمایتش از جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: امتی که در حق مقدسات خود کوتاهی می کند امتی ضعیف و پایان یافته است. کوتاهی در حق مسجد الاقصی و قدس یعنی کوتاهی امت در آنچه مایه وحدت وهمدلی آن است.

وی افزود: آنچه آمریکا و اسرائیل به دنبال آن هستند سیطره بر جوامع بشری است. ما در حال نبرد سرنوشت ساز هستیم که اگر در آن کوتاهی کنیم به آزادی و اصول خود کوتاهی کرده ایم. یمن در حال نبرد آزادی و استقلال است و ما آنرا نبرد سرنوشت ساز می بینیم.

الحوثی تاکید کرد: ما به عنوان امت اسلامی نمی توانیم آنچه در قدس رخ می دهد، بپذیریم. آنچه در یمن و بحرین رخ می دهد و آنچه در سراسر جهان رخ می دهد امتداد و ادامه آنچه در فلسطین رخ می دهد، است. جنگ ضد یمن و سرکوب ملت بحرین و آنچه در سوریه و عراق رخ می دهد به نفع آمریکا و اسرائیل است.

رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: ارتباط میان رژیم های سعودی و امارات به این شکل به آمریکا بخشی از هدف قرار دادن امت و سیطره بر آن است. سرسپردگی عربستان و امارات به آمریکا و اسرائیل خیانت به امت است. سیطره جغرافیایی هنوز محدود است و امت می تواند آنرا پس بگیرد اما خطر واقعی سیطره بر انسان است. آنچه رژیم سعودی و امارات و برخی کشورهای عربی در یمن انجام می دهند، خدمت به آمریکا و اسرائیل است. ارتباط رژیم سعودی و امارات به آمریکا و روابط آنها با اسرائیل بخشی از نبرد علیه امت است.

وی گفت: آنچه در یمن از جنگ و فتنه رخ می دهد هدفش به زانو در آوردن این کشور در برابر آمریکا و اسرائیل است. دشمنی برخی با ایران به عدم کرنش آن در برابر آمریکا و حمایتش از جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین مربوط می شود. موضوع فلسطین و مسجد الاقصی و مقدسات عنوان درگیری است و تلاش برای به بندگی کشیدن همه وجود دارد.

الحوثی تاکید کرد: عربستان و امارات نقش مخرب در منطقه ایفا می کنند و تحرکات این دو به ویژه در معامله قرن آشکار است. دشمنی رژیم سعودی با حزب الله لبنان با خواست های آمریکا مربوط است. عربستان و امارات دنباله رو آمریکا هستند. نبرد امروز میان جبهه نفاق و جبهه آزادی بخش است و سومی وجود ندارد.

وی گفت: از همه ملت ها و به ویژه ملت یمن می خواهیم و امیدواریم که در در همه میادینی که روز قدس در آن برپا می شود حاضر شوند. مشکل رژیم سعودی با حزب الله نقش بزرگ حزب الله در رویارویی با اسرائیل و مقابله با طرح طاغوت و استکبار است. رسانه های سعودی در راستای خدشه وارد کردن به وجهه مقاومت فلسطین به نفع اسرائیل حرکت می کنند. امارات و عربستان میلیاردها برای حمایت از فتنه خرج می کنند. محور مقاومت محور قوی در این مرحله است. ما آماده جانفشانی هستیم تا بنده نباشیم و آزاده باشیم.

رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: روز قدس روز آگاهی و به مثابه فرقان در این عصر است و با مسجد الاقصی نیست مگر کسی که با دشمن آن در ستیز است.

وی در پایان از ملت یمن خواست که روز جهانی قدس را به شکل ویژه در صنعا، الحدیده و دیگر شهرها برپا دارند.

کد خبر 4315129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha