به گزارش خبرنگار مهر، مجلدات هفت و هشت «سائو هنر شمشیر زنی آنلاین» نوشته رکی کاواهارا بهتازگی با ترجمه پریسا گوهری توسط انتشارات پیدایش منتشر شدهاند.
«رمانهای راحتخوان» مجموعهای است که نشر پیدایش چندی است انتشار عناوین آن را آغاز کرده و پیش از این، کتاب ۴ جلدی «دیگری» در قالب آن منتشر شده است. برای برقراری ارتباط بهتر با «رمان راحتخوان»، باید آن را رأس سوم مثلثی دانست که دو ضلع دیگرش، «آنیمه» (انیمیشن ژاپنی) و «مانگا» (کمیک ژاپنی) هستند. رمانهای راحتخوان، میتوانند هر ژانر و مضمونی داشته باشند و ممکن است مناسب مخاطبان کودک یا بزرگسال باشند. ولی بههرحال نوعی فلسفه و مساله اخلاقی در آنها وجود دارد و البته خواندنشان برای مخاطب راحت است.
در کتاب «سائو، هنر شمشیرزنی آنلاین» کلیت داستان از اینقرار است که یک بازی به نام «شمشیرزنی آنلاین» یا «بازی مرگ» وجود دارد که بازیکنانش را به درون جهان مجازی میکشاند و آنها را زندانی میکند. نکته مهم این است که بازیکنانی که در واقعیت مجازی کشته شوند، در جهان واقعی هم جانشان را از دست میدهند.
نویسنده اینرمان میگوید آن را سال ۲۰۰۲ برای مسابقه داستان کوتاهنویسی دنژیکی نوشته و اولینمرتبهای بود که رمان مینوشته است. اما وقتی توانست آن را کامل کند، پیشنویس قصه از ۱۲۰ صفحه بیشتر شده و از محدودیت حجم آثار مسابقه تجاوز کرده است. او هم نه توانایی و نه اراده کوتاهکردن داستانش را نداشته است. در نتیجه او پاییز همان سال وبسایتی میسازد و داستانش را در آن بارگذاری میکند که با اقبال مخاطبان روبرو میشود. او سال ۲۰۰۸ تصمیم میگیرد دوباره بخت خود را بیازماید اما نتوانست داستانی کمتر از ۱۲۰ صفحه بنویسد با این حال داستانش را در جایزه داستان کوتاه دانژیکی شرکت داده و برنده میشود.
رکی کاواهارا میگوید وقتی نوشتن عناوین رمان ۴ جلدیاش را تمام کرده بوده، بازیهای آنلاین کاملاً فراگیر شده بودند. بههمیندلیل اینکتاب در زمان مناسبی چاپ شد. ایننویسنده ژاپنی متولد سال ۱۹۷۴ است.
در بخشی از شماره هفت این رمان میخوانیم:
«حبس آسونا / یوکی آسونا از ژانویه ۲۰۲۵ دو حالت داشت. اولین حالت این بود که در یک قفس طلایی زندانی شده بود با اینکه این قفس هم اندازه یک انسان و بسیار باشکوه ساخته شده بود با هیچ روشی نمیشد آن را خراب کرد.
دلیلش این بود که میلیه های یک سانتی متری فلزی نبودند، بلکه اشیا مجازی سه بعدی ساخته شده از کد دیجیتالی بودند. در واقع قفس به عنوان یک شیء «غیرقابل تخریب» در نظر گرفته شده بود، برای همین حتی اگر با یک پتک به میلهها ضربه وارد میکردی، هیچ آسیبی به آنها وارد نمیشد.
حالت دوم، ضمیر خودآگاه آسونا بود که در شیرجه کامل یک جهان مجازی حبس شده بود. اسم این جهان «الف هایم» بود، که به آن ای ال او میگفتند. یک شبکه آرپی جی با مقیاس بزرگ که توسط «شرکت رکتو» مدیریت میشد، یک نوع بازی وی آر ام ام او. ای ال او یک بازی آنلاین بود که هیچ کس تفاوتش را با بازیهای دیگر نم یدانست؛ دهها هزار بازیکن عادی هزینه اتصال را پرداخت میکردند و از آن لذت میبرند. هرچند، به خاطر خواستههای شیطانی یک مرد، در پشت پرده بازی یک پروژه غیرقانونی و غیر انسانی بزرگ در حال اجرا بود.»
کتاب «سائو، هنر شمشیرزنی آنلاین ۷» در ۱۵۱ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
اما شماره هشت این رمان راحت خوان مربوط به زمانی است که پس از تلاش برای پیدا کردن دو شمشیری که در هوا پرتاب شده بودند، لیفا و کریتو رو به روی دو مجسمه محافظ دروازه فرود آمدند. رکون، نیز به طور غافلگیرکننده ای آنجا منتظر بود و با دیدین اسپریگان سیاه پوش در کنار او داستان شکل میگیرد.
در بخشی از این کتاب میخوانیم:
«کاری از دستم بر نمی یاد. من یه بازیکنم، اون مرد مدیر بازیه.(با این حرفها داری به مبارزهای که داشتیم توهین میکنی مبارزیه ای که باهاش فهمیدم قدرت یه انسان می تونه به قوانین یه سیستم برتری پیدا کنده. باعث شدی احتمالات آینده رو با چشم بازتری در نظر بگیرم.) مبارزه؟ چنینچیزی بی معنیه. این فقط یه چیزیه که اعداد رو بالا و پایین می کنه، مگه نه؟ (باید بدونی که این طور نیست. حالا پاشو. پاشو و شمشیرت رو بردار.) بلند شو، کریتو- کان!! آن صدا شبیه رعد و برق بود انگار صاعقهای به ذهنم برخورد کرده باشد تا هوشیاری ام را به دست آورم. حسهایی که داشتند محو میشدن در یک آن دوباره برگشتند. چشمانم را کاملاً باز کردم.
کتاب «سائو، هنر شمشیر زنی آنلاین ۸» در ۱۱۷ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۲ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.