حجت الاسلام عباسی گفت: ترور فرماندهان مقاومت به دست رژیم اسرائیل گویای این واقعیت است که ماهیت این رژیم تروریستی تغییر ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و نماینده مجلس خبرگان رهبری در چهاردهمین وبینار کنفرانس وحدت اسلامی که امروز اول مهر برگزار شد با بیان این که مبارزه با مردم مسلمان فلسطین که به دست فاتحان جنگ جهانی دوم آغازشد تا به امروز منشأ ناآرامی‌های زیادی در خاورمیانه بوده است، گفت: دولت‌های اسلامی باید نسبت به موضوع فلسطین توجه خاصی داشته و همکاری‌های لازم را با یکدیگر برای نجات مردم فلسطین انجام دهند.

وی ادامه داد: ما بعد از عملیات طوفان الاقصی در شرایطی هستیم که ضرورت پرداختن به نابودی رژیم صهیونیستی را دو چندان کرده؛ چرا که تقسیمات جغرافیایی حال حاضر کشورها به دست استعمارگران صورت گرفته است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه سرزمین فلسطین و قدس شریف، همواره مورد طمعِ بعضی از قدرت‌های غربی بوده است، خاطر نشان کرد: قرارداد سایکس پیکو سبب شده اشغال این سرزمین براساس یک طرح چندجانبه، پیچیده و با هدف جلوگیری از اتّحاد و پیوستگی مسلمانان و پیشگیری از تأسیس مجدّد حکومت‌های قدرتمند مسلمان شکل بگیرد.

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: در سال ۱۹۱۷ لرد بالفور به لرد ادموند دو روچیلد، یکی از رهبران آن زمان جنبش صهیونیسم نامه‌ای فرستاد و با یهودیان برای ایجاد یک میهن ملی در فلسطین اعلام همبستگی کرد. همزمان با پایان قیومیت بریتانیا بر فلسطین در سال ۱۹۴۸، منشور استقلال رژیم اشغالگر قدس که توسط اعضای مجمع موقت اسرائیل به امضا رسید، جمعیت یهودیان ۲۰ درصد بود که هدفشان ایجاد پایگاه نظامی، سیاسی و اقتصادی با معیارهای خودشان بود که جهان مخصوصاً خاورمیانه را با چالش بزرگی روبه‌رو کرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری جریان مقاومت برای احقاق حقوق امت اسلامی و تأمین حقوق مردم مسلمان فلسطین و ساکنان اصلی این سرزمین، معادلات استکبار جهانی را برهم زد. رژیم اسرائیلی که در طی ۶ روز چند کشور عربی را با حمایت قدرت‌های استعماری شکست داده بود در برابر جریان‌های مقاومت اسلامی ناتوان شد، ولی می‌بینیم که این رژیم نه تنها دست از ترور، جنایت و بمباران سرزمین‌ها برنداشته بلکه همچنان به کشتار مردم بی گناه فلسطین ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه ترور فرماندهان مقاومت به دست رژیم اسرائیل گویای این واقعیت است که ماهیت این رژیم تغییر ناپذیر است، تصریح کرد: ضروری است که تمامی آزادی خواهان دنیا دست به دست هم داده و این مشکل را حل کرده و رژیم غاصب اسرائیل را از روی زمین محو کنند.