۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۱۴:۴۴

اعرافی:

حوزه علمیه قم با کاروان آزادی اعلام همبستگی می‌کند

حوزه علمیه قم با کاروان آزادی اعلام همبستگی می‌کند

قم - خبرگزاری مهر: رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: حوزه علمیه و مراکز علمی و فرهنگی قم با کاروان آزادی اعلام همبستگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام اعرافی پیش از ظهر یکشنبه در همایش همبستگی با مردم غزه که در سالن همایشهای بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با بیان اینکه قصه اسرائیل و فلسطین گرچه لایه‌های مختلف عربی دارد اما از بعد بشریت مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، گفت: اجتماع ملیت‌های گوناگون و صاحبان افکار و ادیان و اندیشه‌های مختلف از مزایای کاروان آزادی به شمار می‌رود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: فلسطین و غزه نماد و رمز مظلومیت تمام مظلومان عالم است و مسئله فلسطین نه تنها برای اعراب و همسایگان فلسطین بلکه برای امت اسلام و همه ملت‌های اسلامی مسئله‌ای بسیار حساس و راهبردی است.

وی با بیان اینکه مواضع ایران اسلامی فراتر از نگاه‌های مذهبی و دینی است، خاطرنشان کرد: ‌انقلاب اسلامی ایران معتقد است که باید ریشه ظلم برچیده شود و این کاروان آزادی نمادی از وجدان‌های بیدار تمام بشریت است و پیشگام یک تحول بزرگ در جهان خواهد بود و می‌تواند به همه عالم پیام مقاومت در برابر ظلم و ستم را منتقل کند.

اعرافی اضافه کرد: امروز حوزه علمیه و مراکز علمی و فرهنگی قم با این کاروان فاخر آزادی اعلام همبستگی می‌کند و بدانید در این مسیر میلیون‌ها دل مشتاق و عاشق همراه شما خواهد بود و شما در بهترین مسیر ممکن گام بر‌داشته‌اید که در تاریخ مبارزه با ظلم و ستم ثبت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین مسئله‌ای فراملی و مذهبی به شمار می‌رود، افزود: امروز در جهان کسی نیست که در برابر مظلومیت فلسطین احساس مسئولیت نکند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: داستان فلسطین یک داستان بشری و عام است و صهیونیست‌ها در صف اول این ماجرا قرار دارند و بسیاری از کشور‌های عربی نیز در این ماجرا با آنها همکاری می‌کنند و رژیم اشغالگر قدس در طی این سالها هرگونه جرم و جنایتی که به ذهن انسان خطور کند را انجام داده است.

اعرافی در ادامه به برخی از جنایات اسرائیل نسبت به مردم فلسطین و منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: غصب و اشغال سرزمین‌های مردم فلسطین، حمله و اشغال به سرزمین‌ها و کشورهای مجاور‏‏‏‏‏‏‏، قتل عام مظلومان و زنان و فرزندان غیرمسلح، ترور رهبران فلسطین، تضییع حقوق شهروندی‌، نقض مقررات جامعه شهروندی و ایجاد ذرات خانه‌های عظیم تسهیلاتی‌، انباشتن سلاح‌های اتمی و شیمیایی و محاصره غزه مظلوم فهرستی کوتاه از جنایات این رژیم در طی 60 سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: در این ماجرا درد‌آورتر از همه‌، حمایت آمریکا و غربی‌ها از این جنایات است.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در طی 60 سال در همه ابعاد این رژیم غاصب را مورد حمایت خود قرار داده‌اند، افزود: بنیاد اسرائیل بر حمایتهای سیاسی‌، نظامی و اقتصادی آمریکایی‌ها و غربی‌ها استحکام یافته است.

حجت الاسلام اعرافی اضافه کرد‌: این کشور‌ها سالانه میلیاردها دلار به این رژیم کمک اقتصادی می‌کنند و همه نوع تسهیلات مدرن را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: امروز در قلب خاورمیانه به واسطه اسرائیل و با حمایت آمریکا مسابقه تسلیهات اتمی به راه افتاده است و آمریکا و غربی‌ها در همه مجامع بین المللی از این رژیم حمایت می‌کنند.

رفراندم عمومی در میان همه مردم فلسطین یکی از خواسته‌های ایران است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آپارتایت امر ناپسندی بود و در گوشه و کنار جهان نشانه‌های از ظلم و ستم نسبت به بشریت در حال وقوع است، افزود: ‌امروز ظلمی که جای هیچ توجیهی ندارد ظلم و ستمی است که به مردم مظلوم فلسطین در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ وجدان بشری امروز این امر را نمی پسندد که بسیاری از مردم دنیا در آسایش باشند و چندین میلیون کودک فلسطینی در عذاب و رنج باشند.

حجت الاسلام اعرافی ادامه داد: دنیا و آمریکا بدانند که امروز به برکت این کاروان و بیداری ملت‌ها و انقلاب اسلامی ایران ‏ و همه ملت‌های مسلمان و آزاده در تمام جهان در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز دیگر دوره حمله یک جانبه اسرائیل و حاکمیت این رژیم به سر آمده است و حزب الله‌، حماس‌، جهاد اسلامی‌ و مقاومت مردم غزه و همه ملت‌های آزاده در کنار این حرکت قرار دارند و مطمئن باشند این مسیر ظلم و ستمی که پایه‌های آن در کاخ سفید قرار دارد ادامه نخواهد داشت.

وی در ادامه به منشور مبارزه با اسرائیل اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران در کنار همه وجدان بیدار در جهان، مواضع خود را اعلام می‌کند که این مواضع مواضع جمهوری اسلامی، حوزه علمیه ، همه بزرگان و علمای ادیان و مذاهب گوناگون است.

حجت الاسلام اعرافی اظهارداشت: برگزاری رفراندم عمومی در میان همه مردم فلسطین در همه جای دنیا یکی از خواسته‌های ایران است که رهبر معظم انقلاب بارها بر این امر تکرار کردند و مسلمانان و مسیحیان در تمام دنیا به نتیجه این رفراندوم تن خواهند داد.

وی با بیان اینکه رفع اشغال از تمام قسمتهای لبنان و سوریه و همچنین سرزمین‌های فلسطین از دیگر خواسته‌های ایران است افزود: این اشغال‌ها هیچ منطق و حقوقی بین‌المللی ندارد و اگر کسی بخواهد به این بهانه واهی اسرائیل تن دهد باید نقشه تمام کشور‌ها تغییر کند.

رئیس جامعه المصطفی ادامه داد: باید تحقیق بی‌طرفانه‌ای نسبت به ظلمی که به مردم خاورمیانه از سوی اسرائیل صورت گرفته است انجام شود و امریکا و کشور‌های غربی تمام خسارت‌های اشغال 70 ساله فلسطین را بپردازند.

حجت الاسلام اعرافی خاطرنشان کرد: این ایده جمهوری اسلامی مورد قبول تمام افکار عمومی جهان خواهد بود و اگر زورگویان عالم خود را کنار بکشند افکار عمومی جهان با این ایده ایران همراهی خواهند کرد.

کاروان آزادی نمادی از وجدان‌های بیدار تمام بشریت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیداری عمومی همه ظالمان دنیا را به عقب خواهد کشاند، افزود: انقلاب اسلامی با افکار عمومی و بیداری ملت خود نظام شاهنشاهی و آمریکا را کنار زد و معادلات منطقه‌ای را تغییر داد.

وی عنوان داشت: امروز بیداری همه کشورهای مسلمان و غیر مسلمان نوید بخش آینده‌ای عدالت خواهانه و سرشار از امید خواهد بود.

حجت الاسلام اعرافی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه این کاروان آزادی هم درس مقاومت در برابر ظلم و ستم و هم درس همبستگی برای حل مشکلات عامه بشریت را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: این کاروان دولت‌ها و ملت‌های منطقه را بیدار خواهد کرد و آمریکا و کشورهای غربی را از حمایت اسرائیل پشیمان می‌کند.

کد خبر 1209175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha