وزیر جهاد کشاورزی نیروی انسانی خلاق، توانمند، باهوش و نوآور را گره‌گشای مسائل کشاورزی خواند و نخبگان بخش کشاورزی را پیشران تولید حداکثری با استفاده از منابع موجود دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا نوری، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار نخبگان بخش کشاورزی به مناسبت فرا رسیدن دهم مهر «روز ملی نخبگان» گفت: توسعه کشاورزی در برنامه هفتم صرفاً بر پایه فناوری دانش‌بنیان و نوآوری نخبگانی امکان‌پذیر است.

وی در ادامه افزود: منابع محدود تولید و تکلیف قانونی افزایش تولید تنها یک راه را پیش پای توسعه کشاورزی ایران قرار داده و آن دانش‌بنیان سازی کشاورزی است.

نوری تاکید کرد: محدودیت آب، توسعه در سطح را برای کشاورزی کشور ناممکن کرده است و برای تأمین امنیت غذایی و افزایش تولید به دنبال توسعه عمودی، افزایش بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی نخبگان را گروه مرجع و تفکر نخبگانی را گره‌گشای مشکلات موجود معرفی کرد و گفت: نخبگان بخش کشاورزی در مراکز و لابراتوارهای تحقیقاتی و تئوری‌های علمی محدود نشوند و دانش و نوآوری را به میدان کار و مزارع منتقل کنند.

وی تصریح کرد: در توسعه کشت گلخانه‌ای نیازمند ساخت گلخانه‌های ارزان‌قیمت و بهره‌ور هستیم و در آبیاری کشاورزی و کشت‌های حفاظت شده به راهکارهای دانش‌بنیان احتیاج داریم تا با صرف آب کم، بیشترین برداشت محصول را داشته باشیم.

نوری بر حفظ بدنه نخبگانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: جذب و نگه‌داشت افراد توانمند، باهوش، خلاق و نوآور، هم‌سو با اجرای مفاد برنامه هفتم توسعه برای تولید حداکثری محصولات کشاورزی با منابع پایه موجود نیاز مبرم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی به محدودیت قوانین دولتی در تأمین خواست نخبگان در ابعاد رفاهی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: با این وجود در جهاد کشاورزی تلاش داریم از ابزار تشویقی در حد توان، رضایت نخبگان را فراهم کنیم.

در این دیدار همه نخبگان حاضر در این نشست، دغدغه‌های خود در مسائل مختلف را با وزیر جهاد کشاورزی در میان گذاشتند.