مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: آنالیز قیمتی تخم‌مرغ انجام شده، نرخ در ستاد تنظیم بازار همراه با رایزنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳ همایش روز تخم مرغ در محل سالن همایش صدا و سیما برگزار شد. محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به وضعیت تولید این محصول در کشور، گفت: تیراژ تولید تخم مرغ امسال همچون سال گذشته بوده و از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تولید جلوتر از برنامه‌ها انجام شده است.

وی افزود: تخم مرغ جز کالاهای اساسی بوده و نرخ آن افزایش نیافته است و این احتمال وجود داشت صنعت دچار زیان شده و همچون ۴ سال قبل از کشوری صادرکننده به واردکننده این محصول اساسی تبدیل شویم.

وی ادامه داد: با وجود انتظاراتی که از کمک‌های دولتی وجود داشت، در نهایت اتحادیه خرید حمایتی را با بهای تمام شده واقعی آغاز کرد تا افت قیمت تخم مرغ در بازار منجر به حذف گله‌ها نشود.

این مسئول صنفی اظهار کرد: از خرداد تا شهریور ۲۲ هزار تن تخم مرغ به صورت گردشی و خرید حمایتی انجام شد.

مرادی با تأکید بر تضمین بقای صنعت تخم مرغ تصریح کرد: پول تمام تولیدکنندگان پرداخت و هزینه خرید حمایتی با قیمت ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان (نرخ مصوب) تسویه شد.

این مقام صنفی درباره تغییر احتمالی قیمت این محصول پروتئینی اضافه کرد: آنالیز قیمتی انجام و بهای تمام شده احصا شده و وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد؛ اما قرار شد نرخ در ستاد تنظیم بازار و با رایزنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نهایی و اعلام شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به حجم صادرات کشور عنوان کرد: صادرات تخم مرغ بر اساس تعهدات به کشورهای هدف بدون توقف در حال انجام است و به تمام کشورهای همسایه به اضافه ۳ کشور آفریقایی تخم مرغ ایرانی صادر می‌شود.

مرادی درباره آمار صادرات گفت: از ابتدا سال تا امروز ۷۷ هزار تن محصول از کشور صادر شد که پیش بینی می‌شود به ۱۳۵ هزار تن برسد.